Velká firma se přece nemůže věnovat všem! Myslíte? Buffer krásně ukázal, jak vypadá prozákaznický přístup

Je jasné, že se velká firma nemůže věnovat všem, ale taková, která pochopí, že zákazník je na prvním místě, má z půlky vyhráno. Alespoň to je můj názor a z části se mi to potvrzuje v praxi, kdy to můžu pozorovat u některých svých klientů. Něco málo o prozákaznickém přístupu jsem říkal na své přednášce na Barcampu v Ostravě: Mýty a domněnky provozovatelů eshopů. Dnes jsem měl možnost zažít krásný prozákaznický přístup přímo na sobě.

Poslední dobou nacházím opravdu hodně zajímavého obsahu a nechtěl jsem jej sdílet na sociálních sítích najednou. Hledal jsem vhodnou službu a byla mi doporučena služba Buffer. Hned jsem jí otestoval a nenapadlo mě nic lepšího, než tento tweet:

Ze strany služby Buffer jsem vůbec nečekal nějakou reakci, spíše jsem si na tomto tweetu chtěl vyzkoušet jak funguje tweetování na čas. Ale ono odpověď přišla, a hodně milé na tom bylo, že přišla v češtině:

Musím uznat, že mě to hodně potěšilo a je to milé u společnosti, která má 207k followers. Navíc byl tweet v jiném jazyce a hned se mě ptají, zda mi mohou pomoci. Je jasné, že použili Google Translator, ale v tomto případě to vůbec nevadí a naopak to potěší, že se vůbec snaží. I na můj další tweet směrem k nim mi přišla pěkná odpověď:

Jaký byl důsledek tohoto tweetu? Hodně mě potěšila služba samotná a ještě více jejich přístup, tedy ji velice rád podpořím i zaplacením vyšší verze pro správu více účtů, kterou bych nejspíše zatím nevyužil. Cena je 10USD měsíčně nebo 102USD ročně. Navíc si tohoto tweetu všimli i ostatní a velice dobře na něj reagují. Kdo ví, kolik dalších lidí si zakoupí jejich aplikaci.

Znáte jiné firmy, které takto fungují? Pokud jste viděli příklady v praxi, prosím přispívejte v komentářích, děkuji moc.

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

21 komentáře v článku “Velká firma se přece nemůže věnovat všem! Myslíte? Buffer krásně ukázal, jak vypadá prozákaznický přístup” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Honzo, v zahraničí celkem běžná věc poslední dobou :-) Na twitteru na mně reagoval Majestic, Ahrefs ale i několik autorů z řad bloggerů a agentur, s jejich články jsem interagoval. Vždycky stejný scénář: google translate, v zásadě o ničem ale milé a potěší :-)

  2. Větší bratříček Bufferu, HootSuite, má podobný přístup. Napsal jsem o HootSuite pár článků, párkrát o nich něco tweetnul a hned se mi ozvali. Někdy tweetli i můj článek. Nakonec mi poslali HootKit jako poděkování za to, že se o nich zmiňuji – http://www.portiscio.net/dnes-jsem-obdrzel-hootkit-od-hootsuite. A v komentářích u článku se zase hned osobně angažovali.

    To se mi fakt líbilo, že je pro ně důležitej i nějakej blogger ze země, kterou určitě sotva znají.

  3. My se třeba o něco podobného snažíme ve Sticky Password – firma kde pracuji na online marketingu, social media atd. – mám to na starosti jen já, takže když spím, tak neodpovím, ale kromě těch 6-8 hodin prakticky hned. Často i o víkendu. Co mě překvapuje je, že Buffer odpověděl do 1 hodiny a navíc v denní dobu, která je pro USA dobou spánku ve všech časových zónách, takže tam jedou na směny. Nikoho jménem Dave jsem u nich nenašel v About Us, takže nevím odkud může pracovat, ale je to opravdu obdivuhodné. Některé firmy dokonce odpovídají do několika minut. Myslím, že v některých automobilkách na to mají dokonce celé týmy, které celý den sedí u Twitteru a sledují mentions, hashtags a reagují i na potenciální klienty, což se u nás pokouším dělat taky, když je čas. Je to skvělé, že navíc odpověděli v češtině s pomocí překladače – že se toho nebojí a že to navíc nese ovoce.
    A díky i za článek, je pěkný :)

  4. Mimochodem, Buffer je velká firma? Mají 15 lidí a “jen” kolem milionu zákazníků, to je klasické SMB pokud vím vzhledem k jejich produktu a ceně. Ale to jen tak na okraj, jen mě zajímá jakou má kdo představu o pojmu malá velká firma :)

  5. Toto ma celkom prekvapilo že niektoré firmy dokážu mať takýto prístup k zákazníkom. Musia mať zamestnaného človeka na plný úväzok, ktorý nič iné nerobí len odpovedá na twitteri.

  6. Petr, myslim, ze velkost firmy sa nehodnoti len podla poctu zamestnancov, myslim si, ze vzhladom na to, ze ich je 15 a obsluhuju cez milion zakaznikov, tak pomer kvality a ceny je super. Ja osobne myslim, ze je to velka firma a najde si cestu k viacerym zakaznikom casom.

  7. Ja som na buffer narazila iba nedávno. A veľmi si tuto aplikaciu pochvaľujem pretože mi dokáže ušetriť veľké množstvo času. Netreba spravovať viac útov všetko sa dá pekne zorganizovať z jedného miesta a aj časovo nastaviť kedy sa maju publikovať jednotlivé posty. A mám aj premium verziu, pretože mať iba 10 postov v zásobniku je málo.

Leave a Reply to Lukáš Pítra Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge