Je jasné, že se velká firma nemůže věnovat všem, ale taková, která pochopí, že zákazník je na prvním místě, má z půlky vyhráno. Alespoň to je můj názor a z části se mi to potvrzuje v praxi, kdy to můžu pozorovat u některých svých klientů. Něco málo o prozákaznickém přístupu jsem říkal na své přednášce na Barcampu v Ostravě: Mýty a domněnky provozovatelů eshopů. Dnes jsem měl možnost zažít krásný prozákaznický přístup přímo na sobě.
Poslední dobou nacházím opravdu hodně zajímavého obsahu a nechtěl jsem jej sdílet na sociálních sítích najednou. Hledal jsem vhodnou službu a byla mi doporučena služba Buffer. Hned jsem jí otestoval a nenapadlo mě nic lepšího, než tento tweet:
Poslední dobou narážím na hodně zajímavého obsahu a nechtěl jsem to dávat vše po sobě najednou, tak testuji @buffer Jsem zvědav :)
— Jan Kvasnička (@Jan_Kvasnicka) May 10, 2014
Ze strany služby Buffer jsem vůbec nečekal nějakou reakci, spíše jsem si na tomto tweetu chtěl vyzkoušet jak funguje tweetování na čas. Ale ono odpověď přišla, a hodně milé na tom bylo, že přišla v češtině:
@Jan_Kvasnicka skvělý! Jak se vám to najít tak daleko? dejte nám vědět, pokud můžeme pomoci, jsme tu pro Vás! -Dave — Buffer (@buffer) May 10, 2014
Musím uznat, že mě to hodně potěšilo a je to milé u společnosti, která má 207k followers. Navíc byl tweet v jiném jazyce a hned se mě ptají, zda mi mohou pomoci. Je jasné, že použili Google Translator, ale v tomto případě to vůbec nevadí a naopak to potěší, že se vůbec snaží. I na můj další tweet směrem k nim mi přišla pěkná odpověď:
@Jan_Kvasnicka Rád, že tu pro vás. Mají skvělý víkend! -Dave
— Buffer (@buffer) May 10, 2014
Jaký byl důsledek tohoto tweetu? Hodně mě potěšila služba samotná a ještě více jejich přístup, tedy ji velice rád podpořím i zaplacením vyšší verze pro správu více účtů, kterou bych nejspíše zatím nevyužil. Cena je 10USD měsíčně nebo 102USD ročně. Navíc si tohoto tweetu všimli i ostatní a velice dobře na něj reagují. Kdo ví, kolik dalších lidí si zakoupí jejich aplikaci.
Mají 207 000 followerů,přesto reagují i na malou zmínku,dokonce česky. Z @buffer by si řada firem mohla vzít příklad. pic.twitter.com/jsHZ5oHetC
— Martin Kolčaba (@mKolcaba) May 10, 2014
Znáte jiné firmy, které takto fungují? Pokud jste viděli příklady v praxi, prosím přispívejte v komentářích, děkuji moc.
Follow @lukaspitra
Honzo, v zahraničí celkem běžná věc poslední dobou :-) Na twitteru na mně reagoval Majestic, Ahrefs ale i několik autorů z řad bloggerů a agentur, s jejich články jsem interagoval. Vždycky stejný scénář: google translate, v zásadě o ničem ale milé a potěší :-)
Follow @Jan_Kvasnicka
Lukin potvrzuje formu nejlepšího komentátora :) Mě by jen zajímala ta hlavní výmluva u českých firem, proč to nedělají, zda to jsou peníze nebo myšlenka nutnosti nového člověka ve firmě, když ve světe to zvládají jednotlivci co pracují na sebe.![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheartplus.gif)
Kvasnička Jan recently posted..Jak navrhnout úspěšný web krok za krokem aneb jak hodně se můžete/máte zapojit
Teamwork PM. . Sice ne přes sociální sítě, ale poté, co jsem se marně pokoušel něco nastavit mi druhý den přišel mail s postupem. Aniž bych někam psal…
Follow @Jan_Kvasnicka
Super příklad toho, jaké “maličkosti” pak rozhodují u samotných zákazníků, jelikož tyto automatizované emaily se většinou nastaví jednou a pak krásně fungují, a tak by to mělo být. Moc děkuji za pěkný příklad Honzo.![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheartplus.gif)
Kvasnička Jan recently posted..Premium šablona vždy neznamená nejvyšší kvalitu z pohledu použitelnosti aneb jak fungují někteří developeři
Follow @zdenekhejl
Větší bratříček Bufferu, HootSuite, má podobný přístup. Napsal jsem o HootSuite pár článků, párkrát o nich něco tweetnul a hned se mi ozvali. Někdy tweetli i můj článek. Nakonec mi poslali HootKit jako poděkování za to, že se o nich zmiňuji – http://www.portiscio.net/dnes-jsem-obdrzel-hootkit-od-hootsuite. A v komentářích u článku se zase hned osobně angažovali.
To se mi fakt líbilo, že je pro ně důležitej i nějakej blogger ze země, kterou určitě sotva znají.
Follow @Jan_Kvasnicka
Taky moc krásný příklad toho, jak to může v praxi vypadat. A není to o velkých darech, ale i maličkost potěší, navíc se tito klienti kolikrát právě o tomto zmíní a dělají to kladné povědomí okolo sebe. Máš ještě sovičku na notebooku? :)![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheartplus.gif)
Kvasnička Jan recently posted..První UX Monday v Ostravě na téma Uživatelské testování
Follow @zdenekhejl
Už se trochu začala odlepovat, ale stále tam je:)
Follow @mariorozensky
Je to skvělá práce od Bufferu. Ale v poslední době to není nic nenormálního. Je to celosvětový trend a do našich aplikací implementujeme něco podobného.
Follow @Jan_Kvasnicka
Snad o tom pak napíšeš článek, to by mě zajímalo, jak ta zodpovědná osoba bude fungovat na pozadí a zda budete nějak měřit její aktivitu v rámci nových zákazníků atd. Je perfektní, že se do toho někdo chystá, chválím :)![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheartplus.gif)
Kvasnička Jan recently posted..Budování statistické důvěryhodnosti? Ehm, co to je? A funguje to?
Follow @petrpinkas
My se třeba o něco podobného snažíme ve Sticky Password – firma kde pracuji na online marketingu, social media atd. – mám to na starosti jen já, takže když spím, tak neodpovím, ale kromě těch 6-8 hodin prakticky hned. Často i o víkendu. Co mě překvapuje je, že Buffer odpověděl do 1 hodiny a navíc v denní dobu, která je pro USA dobou spánku ve všech časových zónách, takže tam jedou na směny. Nikoho jménem Dave jsem u nich nenašel v About Us, takže nevím odkud může pracovat, ale je to opravdu obdivuhodné. Některé firmy dokonce odpovídají do několika minut. Myslím, že v některých automobilkách na to mají dokonce celé týmy, které celý den sedí u Twitteru a sledují mentions, hashtags a reagují i na potenciální klienty, což se u nás pokouším dělat taky, když je čas. Je to skvělé, že navíc odpověděli v češtině s pomocí překladače – že se toho nebojí a že to navíc nese ovoce.
A díky i za článek, je pěkný :)
Follow @Jan_Kvasnicka
Máš nějaké ukázky reakcí zákazníků? Klidně zde napiš i s odkazem, to se mi právě líbí, když to někdo dělá a jak ti lidé pak reagují. U Bufferu je to o to více zajímavější, že odpověděli v době, kdy by měli spát, navíc jak jsi psal níže mají jen 15 lidí ve firmě, nebo možná externistu, kdo ví. Hlavní je ten výsledek, jaký se jim zde povedl :)![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheartplus.gif)
Kvasnička Jan recently posted..Má přednáška na Jsmemarketing na téma: 31+1 praktických příkladů jak zvýšit obchodní výkonnost nejen eshopu
Follow @petrpinkas
Jedna z mnoha konverzací třeba zde (v EN), snad je vidět celá konverzace: https://twitter.com/stickypassword/status/464009445509316608
Obdivuhodné. Některé české firmy by si měly vzít příklad.
Mimochodem, Buffer je velká firma? Mají 15 lidí a “jen” kolem milionu zákazníků, to je klasické SMB pokud vím vzhledem k jejich produktu a ceně. Ale to jen tak na okraj, jen mě zajímá jakou má kdo představu o pojmu malá velká firma :)
Wow, tak to je super, odvádí vynikající práci. Mně se líbí jejich celkové chování na sociálních sítích.
To jsem tedy perplex, řada firem by se nad tímto přístupem k zákazníkovi měla zamyslet, co to ve finále pro ni znamená.
Toto ma celkom prekvapilo že niektoré firmy dokážu mať takýto prístup k zákazníkom. Musia mať zamestnaného človeka na plný úväzok, ktorý nič iné nerobí len odpovedá na twitteri.
Tak tahle metoda je opravdu unikátní, dá se z ní čerpat mnoho inspirace. Moc děkuji za článek!
Petr, myslim, ze velkost firmy sa nehodnoti len podla poctu zamestnancov, myslim si, ze vzhladom na to, ze ich je 15 a obsluhuju cez milion zakaznikov, tak pomer kvality a ceny je super. Ja osobne myslim, ze je to velka firma a najde si cestu k viacerym zakaznikom casom.
Ja som na buffer narazila iba nedávno. A veľmi si tuto aplikaciu pochvaľujem pretože mi dokáže ušetriť veľké množstvo času. Netreba spravovať viac útov všetko sa dá pekne zorganizovať z jedného miesta a aj časovo nastaviť kedy sa maju publikovať jednotlivé posty. A mám aj premium verziu, pretože mať iba 10 postov v zásobniku je málo.
Follow @JakubVytiska
Moc hezká odezva od Buffer, přitom by člověk řekl že je to ztráta času, ale tady je názorně vidět, že i malá interakce může vyvolat trafic, navíc od osob, které jsou velmi potencionálními klienty. Škoda že velká řada firem v ČR (velkých i malých), stále nevidí sílu sociálních médií.![My Profile](http://blog.kvasnickajan.cz/wp-content/plugins/commentluv/images/littleheart.gif)
Jakub Vytiska recently posted..Instalace Let’s Encrypt