Vyhodnocení úspěšnosti placených tweetů přes systém pay4t.cz

Pro nového majitele projektu pay4t.cz zpracovávám analýzu a návrh nového systému, jelikož stávající systém má hodně nedostatků a byl vytvářen postupně za běhu. Bylo tedy důležité otestovat, jak se lidem se současným systémem pracuje a kde jsou největší chyby. Popravdě jsem nečekal, že systém bude mít až tolik nedostatků, ale toto se stává běžně, když je systém vytvářen za běhu. Rozhodl jsem se pro zadání osmi reklamních tweetů.

Tweety jsem si rozdělil na čtyři různá témata a ke každému tématu jsem zadal dva tweety za různé ceny. Nižší sazba byla 50 Kč pro počet followerů do 100. Vyšší sazba byla 200 Kč a 300 Kč pro počet followerů více jak 200 a předpokládal jsem vlastní zapojení twittristy, tedy jeho vlastní upravení znění samotného tweetu, aby vypadal reálněji, tedy že jej psal samotný twittrista a nikoli někdo cizí (já při zadávání). Do každého tweetu jsem zakomponoval odkaz, který je vytvořen přes plugin do WP Pretty Link. Díky němu jsem mohl měřit proklikovost u jednotlivých tweetů.

V rámci vyhodnocení úspěšnosti jednotlivých tweetů nebude bráno v potaz působení na brand a další možnosti. Vliv času tweetnutí momentálně nejde nijak ovlivnit, ale pro ty, které to zajímá, je zde zajímavá infografika.

Téma: Affiliate školení, Cena Tweetu: 50 Kč

  • Zadání tweetu: Naučte se využívat affiliate marketing ke svému prospěchu – Affiliate školení: http://blog.kvasnickajan.cz/p_aff2 #ads
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 4 (jeden dokonce s vyšším počet followerů, než bylo zadáno)
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 1 (samotný twittrista dal na tento tweet favourite)
  • Počet kliknutí na odkaz: 43
  • Počet unikátních kliknutí: 43
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 2
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 560
  • Čas vydání tweetu: 17:12, pondělí 15.10.2012
  • Samotný tweet:

Jak je vidět, tak vybraný twittrista měl více followerů, než bylo v zadání. Proč tedy tuto skutečnost nevyužít, a nezadat jej právě jemu.

Téma: Affiliate školení, Cena Tweetu: 300 Kč

  • Zadání tweetu: Jste majitel eshopu nebo služby a ještě neznáte affiliate marketing?Affiliate školení pro Vás: http://blog.kvasnickajan.cz/p_affskoleni #ads
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 8
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 0
  • Počet kliknutí na odkaz: 55
  • Počet unikátních kliknutí: 54
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 4
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 963
  • Čas vydání tweetu: 17:04, pondělí 15.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Vyhodnocení tématu: Affiliate školení

První zadání tweetu za 50 Kč bylo zadáno twittristovi s vyšším počtem followerů, než 100. Jak je vidět dle výsledků, tak na odkaz pro tweet s vyšší částkou kliklo pouze o 12 lidí více. Twittrista pro zadání za 300 Kč nevyvinul vlastní iniciativu při tvorbě samotného tweetu, což jsem předpokládal, že udělá. V systému ale tato možnost není ošetřena, proto to není jeho chyba. Popravdě jsem čekal mnohem větší rozdíl při tak velkém rozdílu v počtu followerů.

Reálný výsledek: žádná objednávka affiliate školení.

Téma: Analýza použitelnosti, Cena Tweetu: 50 Kč

  • Zadání tweetu: Špatně optimalizovaný proces objednávky, nevhodná navigace a další? Využijte analýzu použitelnosti: http://blog.kvasnickajan.cz/p_ap2
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 7 (jeden dokonce s vyšším počet followerů, než bylo zadáno)
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 1
  • Počet kliknutí na odkaz: 38
  • Počet unikátních kliknutí: 36
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 3
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 268
  • Čas vydání tweetu: 19:01, pondělí 15.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Téma: Analýza použitelnosti, Cena Tweetu: 300 Kč

  • Zadání tweetu: Nedostatky na webu z pohledu použitelnosti dokáží vytvářet velké problémy: http://blog.kvasnickajan.cz/p_ap by @Jan_Kvasnicka #ads
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 11
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ano: Web může být sebehezčí,ale když se na první dobrou nedá úspěšně použít, zavřel si nad sebou víko rakve. Jak na to? http://bit.ly/RMu10s #ads
  • Počet retweetů: 2 (můj – 206 followerů, Jakub Komenda – 401 followerů)
  • Počet favourite: 2
  • Počet kliknutí na odkaz: 103
  • Počet unikátních kliknutí: 100
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 6
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 1373
  • Čas vydání tweetu: 19:08, pondělí 15.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Vyhodnocení tématu: Analýza použitelnosti

Zde mě hodně kladně překvapil přístup Jakuba Vaňka (fremycz), který automaticky ihned vymyslel vlastní znění tweetu a ponechal v něm můj odkaz. Jeho tweet měl 2 retweety (jeden můj) a 2 favourite. Kdyby bylo ponecháno původní znění, tak si myslím, že by to lidi tolik neoslovilo. Také zde byla jedna odpověď: „Díky za tip, bude se mi hodit“. Je zde krásně vidět rozdíl mezi tweetem za 50 Kč a tweetem za 300 Kč především v počtu kliknutí na daný odkaz.

Reálný výsledek: jedna objednávka na analýzu použitelnosti. Zde byl placený tweet více než úspěšný.

Téma: SocialDesign, Cena Tweetu: 50 Kč

  • Zadání tweetu: Sociální profily můžete krásně oživit díky službě http://blog.kvasnickajan.cz/p_sd2: Twitter, Facebook, Google+ a nyní také infografiky #ads
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 6 (jeden dokonce s vyšším počet followerů, než bylo zadáno)
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 2 (můj – 206 followerů, Pavel Cachro – 13 followerů)
  • Počet favourite: 0
  • Počet kliknutí na odkaz: 44
  • Počet unikátních kliknutí: 44
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 1
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 263
  • Čas vydání tweetu: 8:18, úterý 16.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Téma: SocialDesign, Cena Tweetu: 200 Kč

  • Zadání tweetu: Oživte své profily na sociálních sítích díky originálním návrhům – SocialDesign: http://blog.kvasnickajan.cz/p_sd by @SocialDesigncz
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 9
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 3
  • Počet kliknutí na odkaz: 113
  • Počet unikátních kliknutí: 105
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 7
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 1445
  • Čas vydání tweetu: 8:00, úterý 16.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Vyhodnocení tématu: SocialDesign

Zde byl twittristou Tomáš Krause, který měl největší počet followerů ze všech přihlášených a také u něj byl největší počet prokliků na odkaz v samotném tweetu. Myslel jsem, že i on vymyslí vlastní znění tweetu, ale bohužel to v systému prozatím není dobře zpracováno. Jeho tweet měl 3 favourite, tedy alespoň nějaká odezva zde byla. Trochu jsem zde bál, jelikož čas tweetnutí zrovna nejlepší nebyl (viz infografika výše).

Reálný výsledek: momentálně se domlouvá jedno vytvoření Timeline, tedy zde byl placený tweet úspěšný.

Téma: Seznam volných domén, Cena Tweetu: 50 Kč

  • Zadání tweetu: Seznam pěkných volných domén po expiraci pomůže při výběru domény: http://blog.kvasnickajan.cz/p_volne2 Domény také s rankem @Jan_Kvasnicka
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 7 (jeden dokonce s vyšším počet followerů, než bylo zadáno)
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ne
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 1 (samotný twittrista dal na tento tweet favourite)
  • Počet kliknutí na odkaz: 32
  • Počet unikátních kliknutí: 32
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 0
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 560
  • Čas vydání tweetu: 7:41, úterý 16.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Téma: Seznam volných domén, Cena Tweetu: 200 Kč

  • Zadání tweetu: Hledání vhodné volné domény nebylo nikdy jednodušší – denně aktualizováno: http://blog.kvasnickajan.cz/p_volne by @Jan_Kvasnicka #ads
  • Počet přihlášených lidí na tweet: 9
  • Vybraný twittrista:
  • Vytvořeno vlastní znění: Ano: Každý den @Jan_Kvasnicka prochází všechny uvolněné .cz domény a dělá z nich seznam viz. http://blog.kvasnickajan.cz/p_volne tak koukněte. #ads
  • Počet retweetů: 1 (můj – 206 followerů)
  • Počet favourite: 1
  • Počet kliknutí na odkaz: 81
  • Počet unikátních kliknutí: 75
  • Počet kliknutí na odkaz před zveřejněním tweetu: 3
  • Celkem oslovených lidí celkem (orientační počet): 686
  • Čas vydání tweetu: 11:10, úterý 16.10.2012
  • Samotný tweet:

     

Vyhodnocení tématu: Seznam volných domén

Zde se přihlásil Drago, za což jsem byl hodně rád, který také automaticky vytvořil vlastní znění tweetu. Tato kategorie neměla reálný výsledek formou objednávky, spíše měla lidem dát vědět o tomto seznamu. Za mě byly tweety úspěšné.

Celkové vyhodnocení úspěšnosti placených tweetů

Myslím si, že placené tweety můžou být opravdu velice prospěšné. Člověk ale musí pečlivě vybírat, u koho si tweet zakoupí pro jaký produkt nebo službu. Hodně důležité je také znění samotného tweetu a myslím si, že je vždy lepší, když jej vytvoří twittrista, jelikož jeho followeři jsou už zvyklí na jeho způsob vyjadřování. Určitě je také důležitý čas samotného tweetu.

Já jsem byl s výsledkem spokojen. Udělal jsem malou tabulku pro porovnání (pro zvětšení na ni klikněte).
pay4t - vyhodnocení
Co si Vy myslíte o placených tweetech? Myslíte si, že mohou být úspěšné? Již je zkoušel František Szabó. Víte ještě o někom, kdo je zkoušel? Děkuji za jakékoliv komentáře.

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

15 komentáře v článku “Vyhodnocení úspěšnosti placených tweetů přes systém pay4t.cz” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Průzkum pěknej, ale je tam jeden zásadní problém:)

    A to je ten tvůj retweet. Jakmile to sám retweetuješ, tak ztratíš možnost sledovat úspěšnost kampaně (pokud nepoužiješ jinou URL). Nemůžeš teď vyhodnotit, jestli to sdělení bylo úspěšné díky původnímu tweetu nebo díky tvému retweetu, resp. jaký byl poměr mezi lidmi, které přivedl původní tweet vs retweet.

    Například pochybuji, že Pavel Rýznar se 44 followery by sám vygeneroval (resp. jeho followeři) unikátních 44 prokliků. Tímhle faktem je ten průzkum pošramocenej a těžko z něj dělat závěry.

    Jinak osobně si myslím, že placený tweet může být úspěšný. Určitě je nutný, aby si tweet odesilatel upravil a odpovídal jeho stylu vyjadřování a samozřejmě ideálně, aby se jednalo o influencera v dané oblasti.
    Zdeněk Hejl recently posted..Pondělní čtení o internetovém marketingu: 22. 10. 2012My Profile

    • Čekal jsem, kdo na toto narazí jako první. Tento fakt jsem si uvědomil, když jsem udělal první retweet. Pak jsem to raději dal všude, aby to bylo jednotné. Je mi jasné, že by výsledky bez mého retweetu vypadaly jinak (i když 206 followerů není až tolik).
      Na druhou stranu většina lidí, když zadají placený tweet, tak jej sami pak retweetnou, takže to možná ukazuje ten reálný pohled, ale o tom by mohly být dlouhé diskuze.
      Moc děkuji za komentář, další zkušenost pro mě.
      Kvasnička Jan recently posted..Marta Nováková: „Na hlouposti lidí vydělávat nechci“My Profile

      • V tomto případě musím souhlasit se Zdeňkem. Tvé retweetnutí je opravdu fail. Další důvody, proč tato studie není vypovídající:

        Nedostatečné množství dat – když se dělá analýza např. vhodně nastavené kampaně u PPC, tak se do PPC také neinvestuje 50 korun, ale několik tisíc aby to mělo aspoň nějakou vypovídající hodnotu.

        Doba od prokliku na web je příliš krátká pro měření asistovaných konverzí. Třeba ještě nějaké objednávky přijdou.

        Nevhodná reklama pro trh. To je na dýl – to můžem probrat zítra, pokud budeš mít zájem znát můj názor.

        Velmi obecné znění reklamy “tvé znění”. Chybí call to action či další prvky všeobecně v nabídkách inzerované. Kdyby jeden z inzerátů zněl například:
        Včera jsem v seznamu volných domén našel doménu podprsenky.cz. Najdete lepší ? “odkaz” nebo: Chcete, aby návštěvníci prodávali za vás a vy leželi na pláži ? Naučte se jak to dělají profíci ! “odkaz” nebo: Odchází vám návštěvníci bez placení ? Pomůžeme vám to napravit ! “odkaz”
        David Lörincz recently posted..Podnikatelé v Ostravě: Petr KoniecznýMy Profile

        • Děkuji moc za názor. Více o tom všem pokecáme zítra.
          Jen bych napsal, že nedostatečné množství dat beru, je zde uvedeno pouze 8 tweetů ve 4 “kategoriích”. Více jsem momentálně ani testovat nechtěl, to si spíše nechám až po předělání systému pay4t.
          Nejsem si jist, že doba od prokliku je příliš krátká, jelikož u Twitteru jde vše poměrně hodně rychle, tedy více prokliků už nejspíše nebude. Ale je pravda, že se ještě někdo může ozvat, v tom máš mnohem více zkušeností než já, takže dám na tebe a případně dopíšu :)
          Obecné znění tweetu beru, jelikož v systému jsem vždy zaškrtl, aby twittrista vytvořil vlastní znění, ale ještě to není v systému ošetřeno.
          Ono je toho hodně, co by se dalo ještě ovlivnit, ale to by celý systém musel být trochu jinak navržen. Snad se to zlepší :)
          Těším se na zítřejší pokec a moc děkuji za přínosný komentář.
          Kvasnička Jan recently posted..Infografika: Twitter spammer vs. Twitter informantMy Profile

      • Možná bys třeba zjistil, že tři čtvrtiny kliků generovali tvoji followeři a že pro tebe nemá vůbec význam pořizovat si placený tweet. Příště klidně retweetuj, ale zkus použít pro ten svůj retweet jinou URL adresu. Tak docílíš toho, že budeš simulovat reálnou situaci (tj. že to retweetuje i zadavatel) a zároveň budeš vědět, čí followeři generovali kliky a objednávky (díky různé trackovací adrese).
        Zdeněk Hejl recently posted..PPC tip #1: Jak nastavit sdílené rozpočty v Google AdWordsMy Profile

  2. Pingback: Říjen 2012: Důležité Informace, Které By Vám Neměly Uniknout | Propagace na internetu

  3. Pingback: Zúčastnil jsem se testu placených tweetů | Zápisky TK

  4. Pingback: PAY4T – nová verze s většími možnostmi

Leave a Reply to Zdeněk Hejl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge