Má přednáška z konference E-business Forum 2013 na téma: Zvyšování konverzního poměru prakticky

Dne 23.9.2013 jsem měl tu čest přednášet na konferenci E-business Forum 2013 a tento článek obsahuje důležitá data a odkazy z této přednášky. Snad se Vám přednáška líbila a bude inspirací pro Vaše eshopy a projekty.

Slide z přednášky

Důležité odkazy

Zde je seznam nejdůležitějších odkazů z přednášky:

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

9 komentáře v článku “Má přednáška z konference E-business Forum 2013 na téma: Zvyšování konverzního poměru prakticky” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Zajímavá čísla, mě by jen zajímalo, jaká je metodika pro měření navýšení konverzního poměru? Co spravuji několik klientů, tak konverzní poměr dost skáče a to v závislosti na sezónnosti (ne té velké, ale těch menších, v pátek se třeba hodně nakupuje), tak i třeba na typu trafficu.

    Kolik dní/týdnů/měsíců se měří A a B verze, aby se to pak porovnalo? Třeba u nepatrného zvýšení fotek produktu konverzní poměr +9%. To je tak malé číslo, že mohlo dojít k navýšení konverzního poměru úplně něčím jiným. Při 2% to máme 2.18%. Nikdy se nejde vrátit v čase, abychom porovnali ty samé návštěvníky, tu samou nákupní náladu atd.. Vždycky měříme první úsek a druhý usek, který by měl být dostatečně dlouhý, a nákupní chování těchto dvou useků je v mnoha případech jiné a to i když na stránce nezměníte jakýkoliv prvek. Konverze skáče třeba o 0.2 – 0.3%, to je normální jev.

    Proto by mě zajímala metodika jak se vůbec k těmto číslům došlo, díky.

    • Jirko, u studie z Mall.cz ohledně zvětšení obrázků se zvýšil celkový prodej o 9%, což už tak malé číslo není :) Ano, máš pravdu, že je to hodně o sezónnosti a dalších aspektech, jako akce, slevy nebo nové kampaně, ale většinou se dá poměrně přesně vysledovat vliv změny na webu a jiných změn. Většinou necháváme test jet od 14-30 dní, a následně podle toho vyhodnocujeme nebo upravujeme, někdy i kratší dobu, pokud je výsledek jasně viditelný.
      U těch studií bohužel není většinou uvedeno, kolik testů, ať již úspěšných nebo neúspěšných, předcházelo nebo jak dlouho se testovalo.
      Kvasnička Jan recently posted..Jak pracovat s datem doručení a dostupností na eshopu?My Profile

      • Nemyslel jsem, že je těch 9% malé číslo z pohledu byznysu, ale spíš z pohledu odchylky navýšení konverzního poměru. Při 2% to máme 2.18% a těch 0.18% mohlo být způsobené úplně něčím jiným než zvětšením obrázků, o to mi jde.

        Takže čísla to jsou sice pěkná, ale podle mě hodně velké odhady a většinou spíše nadhodnocené. Nepopírám ale, že mohou jednotlivé změny zvýšit konverzní poměr, tomu věřím, ale moc nevěřím těm přesným číslům.

  2. Pingback: Poslechněte si náš 2. podcast – Jak na lepší konverze a návštěvníky | Včeliště.cz

  3. Pingback: Chcete vyšší konverze? Zkuste porušit pravidla | Kvasnička Jan - Blog

  4. Pingback: Jak na lepší konverze a návštěvníky – Podcast 2 | Včeliště.cz

  5. Pingback: Jak na lepší konverze a návštěvníky – Podcast 2 | Včeliště

Leave a Reply to Jiří Šubr Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge