Dne 23.9.2013 jsem měl tu čest přednášet na konferenci E-business Forum 2013 a tento článek obsahuje důležitá data a odkazy z této přednášky. Snad se Vám přednáška líbila a bude inspirací pro Vaše eshopy a projekty.
Slide z přednášky
Zvyšování konverzního poměru prakticky – Kvasnička Jan | E-business Forum 2013 | 23.9.2013 from Jan Kvasnička
Důležité odkazy
Zde je seznam nejdůležitějších odkazů z přednášky:
- 15 mýtů a domněnek použitelnosti a zvyšování konverzního poměru
- Infografika: Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?
- Proč bychom měli viditelně prezentovat telefonní kontakt?
- Ovlivní využití live chatu konverzní poměr?
- Ukázky call-to-action studií
- Ukázka testování barevnosti tlačítka
- Vliv textu a ikony u tlačítka
- Na velikosti obrázků záleží – studie na eshopu Mall.cz
- Vliv filtrace na konverzní poměr
- Změna konverzního poměru po odstranění nepřehledné filtrace
- Pozor na umístění popisu na detailu produktu
- Nejlevnější na trhu vs. autorizovaný prodejce
- Vliv hodnocení produktu
- Využívat rotující fotografie produktu?
- Pomůže video na detailu produktu?
- Nové umístění videa na detailu produktu
Zajímavá čísla, mě by jen zajímalo, jaká je metodika pro měření navýšení konverzního poměru? Co spravuji několik klientů, tak konverzní poměr dost skáče a to v závislosti na sezónnosti (ne té velké, ale těch menších, v pátek se třeba hodně nakupuje), tak i třeba na typu trafficu.
Kolik dní/týdnů/měsíců se měří A a B verze, aby se to pak porovnalo? Třeba u nepatrného zvýšení fotek produktu konverzní poměr +9%. To je tak malé číslo, že mohlo dojít k navýšení konverzního poměru úplně něčím jiným. Při 2% to máme 2.18%. Nikdy se nejde vrátit v čase, abychom porovnali ty samé návštěvníky, tu samou nákupní náladu atd.. Vždycky měříme první úsek a druhý usek, který by měl být dostatečně dlouhý, a nákupní chování těchto dvou useků je v mnoha případech jiné a to i když na stránce nezměníte jakýkoliv prvek. Konverze skáče třeba o 0.2 – 0.3%, to je normální jev.
Proto by mě zajímala metodika jak se vůbec k těmto číslům došlo, díky.
Follow @Jan_Kvasnicka
Jirko, u studie z Mall.cz ohledně zvětšení obrázků se zvýšil celkový prodej o 9%, což už tak malé číslo není :) Ano, máš pravdu, že je to hodně o sezónnosti a dalších aspektech, jako akce, slevy nebo nové kampaně, ale většinou se dá poměrně přesně vysledovat vliv změny na webu a jiných změn. Většinou necháváme test jet od 14-30 dní, a následně podle toho vyhodnocujeme nebo upravujeme, někdy i kratší dobu, pokud je výsledek jasně viditelný.
U těch studií bohužel není většinou uvedeno, kolik testů, ať již úspěšných nebo neúspěšných, předcházelo nebo jak dlouho se testovalo.
Kvasnička Jan recently posted..Jak pracovat s datem doručení a dostupností na eshopu?
Nemyslel jsem, že je těch 9% malé číslo z pohledu byznysu, ale spíš z pohledu odchylky navýšení konverzního poměru. Při 2% to máme 2.18% a těch 0.18% mohlo být způsobené úplně něčím jiným než zvětšením obrázků, o to mi jde.
Takže čísla to jsou sice pěkná, ale podle mě hodně velké odhady a většinou spíše nadhodnocené. Nepopírám ale, že mohou jednotlivé změny zvýšit konverzní poměr, tomu věřím, ale moc nevěřím těm přesným číslům.
Follow @koolazz_cz
Honzo, video záznam z toho není? Případně bude někdy někde?
Follow @Jan_Kvasnicka
Bohužel video záznam není, ten bude jen z velkého sálu :(
Kvasnička Jan recently posted..Proč bychom měli viditelně prezentovat telefonní kontakt?
Pingback: Poslechněte si náš 2. podcast – Jak na lepší konverze a návštěvníky | Včeliště.cz
Pingback: Chcete vyšší konverze? Zkuste porušit pravidla | Kvasnička Jan - Blog
Pingback: Jak na lepší konverze a návštěvníky – Podcast 2 | Včeliště.cz
Pingback: Jak na lepší konverze a návštěvníky – Podcast 2 | Včeliště