Mých 8 praktických marketingových rad ze společné přednášky s Jindrou Fáborským na VŠB

28.3.2012 jsem měl společně s Jindrou Fáborským přednášku na Vysoké škole Báňské na téma: 15+1 praktických marketingových rad. Sešlo se zde více jak 40 lidí především z řad studentů, na které byl obsah přednášky cílen, což bylo perfektní. V tomto článku naleznete mých 8 tipů z této přednášky a zbylých 8 tipů najdete u Jindry na blogu. Celá přednáška byla nahrávána na kameru a video snad bude brzy.

Kvasnička a Fáborský

Nepodceňujte důležitost domény

Spousta lidí stále podceňuje význam domény a volí první názvy, které je napadají, bez hlubšího zamyšlení. Vybírat jméno pro projekt a s ním společně doménu, je jako dát jméno dítěti, zůstane mu napořád. Jak se nad výběrem domény zamyslet jsem již sepsal v tomto článku: Výběr domény a jak na něj?.

V dnešní době jsou trendem abstraktní domény a to především z důvodu, že se jedná často o krátké názvy, dobře zapamatovatelné a je zde možnost brandingu. Mezi takové domény patří Alza.cz nebo Bonami.cz. V případě, že máte zájem o seznam 649 abstraktních domén, můžete si jej zdarma stáhnout.

Výběr domény není jednoduchý a možná Vám pomůže tento seznam volných pěkných domén po expiraci, která je zde aktualizován již více jak rok a půl.

Na slovech, barvě a velikosti záleží – zvyšování konverzního poměru

Někteří lidé si stále myslí, že u sebe na webu nemohou nic vylepšit a jejich vyšší zisky mohou plynout pouze ze zvýšení návštěvnosti. Opak je ale pravdou. Tím, že začnete se svým webem pracovat, můžete zvýšit konverzní poměr a vydělávat tak mnohem více. Na toto téma jsem pro Vás připravil tyto 2 články:

Pro praktickou názornost Vám doporučuji podívat se na tyto studie:

Kvasnička Jan

Pomáhejte návštěvníkům

Pokud návštěvníkovi Vašich stránek něco nejde, tak jej nenechte odejít, ale snažte se mu pomoci. Například pokud na serveru epoptavka.cz 3x špatně zadám formulář pro porovnání povinného ručení, tak mě na tento fakt upozorní a doporučí mi možnost, kdy mi zdarma zavolají a vyplní jej se mnou. Můžete tak negativní pocit návštěvníka otočit na pocit kladný.

Vždy se to vše odvíjí od maličkostí a snažte se návštěvníkům pomoci jakýmkoliv prvkem. Dalším malinkým příkladem, ale velice užitečným, je tweet Marka Prokopa s ukázkou ze serveru Forsquare, maličkost která potěší:

Na detailech záleží – proč lidé nenakupují?

Na každé maličkosti záleží a především v ČR, kde jsou zákazníci „rozmazlení“ tím, jak se o ně služby a eshopy starají. Proto pozor na jakoukoli maličkost. Zde je výpis nejčastějších chyb (zbytek si můžete přečíst ve Vyhodnocení dotazníku: Eshopy, jak k nim přistupujeme, jak s nimi pracujeme a co nás zajímá?):

  • Pokud se nejsem schopen během pár vteřin v eshopu zorientovat
  • Nedůvěryhodný eshop
  • Chybějící kontakty
  • Odstrašující grafika
  • Špatné popisy zboží
  • Nutnost registrace
  • Nemohu najít nákupní košík
  • Nejasná informace o ceně
  • Zboží není skladem
  • Velké množství reklam
  • Vysoká cena poštovného
  • Nenajdu cenu poštovného
  • Nemožnost osobního odběru
  • Odlišná cena než ve zbožovém vyhledávání
  • Znaky zastaralosti
  • Pomalé načítání
  • Nekvalitní obrázky
  • Eshop běží na webnode nebo jiném systému zdarma
  • Nekompletní kontaktní údaje
  • Malá nabídka – chci na jedno poštovné nakoupit co nejvíce
  • Neaktualizovaný rok v patičce

Využívejte Cross-selling a up-selling

Cross-selling je technika, jejíž cílem je navýšit celkovou objednávku zákazníka doporučením vhodného zboží k již vybranému zboží. Na eshopech jsou to ukázky doporučeného zboží k danému produktu. Některé eshopy už přistupují k agresivnějším technikám a při zakoupení dražšího produktu nabízí levnější se slevou (ať již na detailu produktu nebo na mezikroku ke košíku).

Up-selling je technika, kdy se snažíme prodat dražší řešení, což může být vyšší model produktu nebo pokročilejší verze služby. Častokrát se pojmy pro tyto techniky lidé pletou, jelikož obě mají za úkol zvýšit výslednou objednávku zákazníka.

Nabídnout “něco” zdarma nebo za kontakt?

Jak získat zákazníkovi důvěru? Dejte jim něco hodnotného, své know-how, návod nebo jiné materiály. Nyní ale nastává zamyšlení: dát jej zdarma nebo za kontakt? V dnešní době lidé přistupují k věcem zdarma hodně lehkovážně. Proto si ukážeme tabulku se zamyšlením nad tím, jak může nabídka stažení ebooku zdarma nebo za kontakt fungovat.

Také způsob podání tohoto bonusu navíc je velice důležitý.

Jindra Fáborský

Využívejte mikroformáty ve vyhledávání

Jedna z technik, které usnadní lidem, kteří Vás vyhledávají, přístup k jednotlivým datům. V prezentaci si ukážeme některé techniky a řekneme si, proč je využívat.Na Seznam.cz jsou možnosti pro definování lokace. Na Google je jich více a všechny typy naleznete zde: http://bit.ly/kvfa005.
Mikroformáty mají větší CTR a dokážou tak přinést více návštěvníků z vyhledávání. Pěkné příklady jsou na Facebook stránce Marka Prokopa: http://bit.ly/kvfa006.

Affiliate marketing

Co je to vůbec ten affiliate marketing? lze ve zkratce říci, že jedná se o provizní systém, kdy pomocí reflinku (speciální tvar odkazu) partner nabízí službu, zboží atd. a z následné objednávky má předem stanovenou provizi. U nás v ČR je affiliate marketing ještě na počátku, ale poslední dobou je o něm stále více slyšet, což je jedině dobře. Osvěta je potřeba, jelikož někteří lidé jej vnímají stále negativně. O velkou propagaci affiliate marketingu se letos postaral kurz Email Academy Premium, jehož součástí je Affiliate mastery s praktickými ukázkami, jak to funguje a proč bychom jej měli využívat.
V případě zájmu můžete navštívit naše školení nebo se přihlásit k odběru emailu pro nově vznikající affiliate knihu.

Shrnutí

Publikum bylo perfektní a moc děkujeme za super zpětnou vazbu. Už se těším na video a snad nám dáte zpětnou vazbu i Vy. Ještě jednou připomínám, že zbylých 8 tipů najdete u Jindry na blogu. Zaujala Vás přednáška? Jaké téma Vás nejvíce oslovilo?

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

24 komentáře v článku “Mých 8 praktických marketingových rad ze společné přednášky s Jindrou Fáborským na VŠB” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Pingback: 15 + 1 Praktických Marketingových Rad | Propagace na internetu

  2. Hodně zajímavé info. Určitě bude fajn mrknout na video. Jsem rád, že z takových akcí se začínají i videa objevovat. Ne všechno totiž začátečník (a nejen on) stihne oběhnout.

  3. Přednášku jsem bohužel opět neviděl, ale ta prezentace je velmi zajímavá a přínosná. Některé ty ukázky jsou až neuvěřitelné. Skvělé je zpracování, kdy první vidím obrázek a poté až komentář. Člověk si řekne “no bože, tak zvětšili fotku, co se mohlo stát?” a najednou se ukáže o 9 % vyšší konverzní poměr. Dost dobré, poutavé a příjemné zpracování, velmi kvalitní čtení informací, které všude nenajdu. Díky!

  4. K té doméně… jak se díváte na pomlčkové domény? Podle mě by se měly používat s rozumem, to znamená nespojovat pomlčkou tři klíčová slova – ve výsledku tak dostanu třeba lacine-svycarske-hodinky. Na mě nepůsobí důvěryhodně už domény s jedinou pomlčkou, natož se dvěma.
    Dobrý copywriter recently posted..Text je součástí designuMy Profile

  5. Pingback: Video z přednášky: 15+1 praktických marketingových rad | Kvasnička Jan - Blog

  6. Dobry den,

    dovolte mi castecne nesouhlasit s uvedenou studii “Studie textu a ikon v buttonech.” Studie konstatuje, ze “Add to Cart” je lepsi moznost nez “Book Now.” Co ale trend spolecnosti Amazon s jejich 1-click order? Nebo cely Store od Apple? Zde konkretne zadny kosik neni, proste si vyberete film/casopis/aplikaci/… a kliknete na ‘cenovku.’ A prave na Apple Store diky jeho primosti napriklad ja nakupuji casteji nez jinde.

    Nerikam ze tento pristup je jediny spravny. Jaky nahled na vec mate vy?

Leave a Reply to Anankin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge