Dne 17.9.2016 jsem měl tu čest přednášet již na třetím ročníku konference Shopcamp.cz a opět to byla parádní akce. Více si o tom můžete přečíst na Twitteru: #shopcampcz. V tomto článku bych se s vámi rád podělil o prezentaci, ale především o ukázky a příklady inovací a novinek na českých i zahraničních e-shopech. Celá oblast ecommerce se neskutečně rychle vyvíjí a stíhat všechny novinky kolem sebe není vůbec jednoduché. Mám pro vás malé doporučení na začátek: Jednou měsíčně projděte e-shopy konkurentů a top hráčů na trhu. Budete tak mít přehled o tom, jak se dané e-shopy vyvíjí a jaké jsou nové možnosti.
Dynamické vyhledávání
Můžete si jej vyzkoušet na e-shopu jadopado.com, stačí jen začít vyhledávat a uvidíte, jak se vám mění celá struktura e-shopu. Toto vyhledávání zajišťuje aplikace Algolia.com a z českých hráčů již má implementovanou CZC.cz.
Poslední hledání
Je důležité si zjistit, jak se u vás zákazníci chovají. Zda vyhledávají opakovaně stejné fráze, a zda poté při tomto opakovaném vyhledávání dojdou ke konverzi nebo nikoli. Velice pěkně s personalizovaným vyhledáváním pracuje eshop Tipa.eu. Zadejte si cokoliv co vyhledávání, poté potvrďte a klikněte do pole vyhledávání znovu, ale ještě nic nepište. Uvidíte právě nabídku jen pro vás podle toho, co jste již hledali nebo jaké produkty jste procházeli.
Velké našeptávače vyhledávání
Poměrně častý zahraniční trend, který si můžete vyzkoušet na tomto e-shopu esteelauder.com.
Opuštěný košík
Velice pěknou ukázku můžete najít na e-shopu Tipa.eu. Vložte si cokoliv do košíku a pak se na e-shop druhý den vraťte, na jakoukoliv vstupní stránku a uvidíte okno opuštěného košíku. Pozor ale, Google je v tažení proti otravným pop-up oknům. Doporučuji vám tento článek přečíst.
Obrázkové výlohy
Ukázku použití najdete na e-shopu hardgraft.com. Na českém trhu jsem to ještě neviděl a jsem zvědav, kdo to jako první otestuje.
Ještě větší tlak na fotografie
Tento screen pěkně demonstruje vývoj fotografií produktů e-shopu Zappos.com. Níže jsou příklady, kam budou směřovat další trendy.
Prezentace produktu na těle
Zobrazení produktu dokáže velice kladně ovlivnit rozhodovací proces a tím také konverzní poměr, ale je to e-shop od e-shopu, tedy je nutné testovat. Pěkné ukázky najdete na e-shopu asos.com. Na tomto detailu si pusťte catwalk. Dále s tím pěkně pracují Žilka hodinky: První ukázka a druhá ukázka.
Na výpise produktů s tím pěkně pracují marcjacobs.com nebo whistles.com.
S novinkou přišli také modcloth.com, kteří prezentují fotografie na různých postavách, aby si každá zákaznice mohla lépe představit, jak to na ni bude vypadat, viz tento produkt.
Cinemagraphs
Další zajímavou novinkou v ecommerce je využívání cinemagraphs pro obzvláštnění detailu produktu, viz ukázka.
Zajímavé řešení filtrací
Hodně se experimentuje s různým zobrazením filtrací a toto je příklad, který získal i ocenění. Zda je použitelný i pro český trh je zajímavá otázka: kershaw.kaiusaltd.com/knives.
Vytváření vlastního produktu na míru
Toto jsou parádní ukázky, jak si může zákazník sám sestavit produkt, což je zajímavá funkce i pro celkový marketing e-shopu. Pěkně to mají zpracováno alexandani.com nebo bugaboo.com. Druhá ukázka navíc řeší nepřehledné filtrování všech kočárků na výpise produktů a návštěvník se tak rychleji dostane k tomu, co chce.
Inovativní volba barev
Hodně zajímavé zpracování, o kterém si nemyslím, že by bylo správné a ideální pro český trh hunterboots.com.
Nabídka dle chování zákazníka a jeho potřeb
Alza velice pěkně pracuje s cílovkou a zná její potřeby, viz alza.cz/maxi/pampers-plenky.
Práce s emocemi
Perfektně s tím pracuje bellroy.com, kde ukazují, jak vypadá klasická peněženka vs ta jejich a vizuálně tak návštěvníkovi představuje, že právě oni jsou řešením problému. Níže na stránce jsou i ilustrační krátká videa, která opět velice pěkně pracují s emocemi. Zoot.cz používá badge, kde píšou: Ručíme za originalitu, kvalitu a radost z každého kousku. Alza používá svého panáčka s informací o spolehlivosti.
Pravidelné objednávky
Moc pěkná ukázka je na e-shopu mylola.com pro výběr hygienických potřeb pro ženy. Máme také český příklad: ponozkovice.cz.
Objednávka na jedno kliknutí
Další funkce, se kterou velice zajímavě pracuje Alza.
Obsah má hodně podob
Nejlepší inspirací na českém trhu je jednoznačně Zoot:
- Magazín plný zajímavého obsahu stories.zoot.cz
- Vlastní časopis
- Youtube kanál
- a další kanály
Skrývání prvků
V zahraničí je častým jevem, že schovají celou navigaci, která kolikrát ani nejde najít etq-amsterdam.com. Někde pak schovají celou patičku hunterboots.com, což mi nepřijde jako ideální řešení.
Registrace nemusí být nuda
Parádní ukázka toho, že registrace může být zábavná a má jednoznačný účel, poznat zákazníka a poté mu vytvářet nabídku na míru ipsy.com.
Nový pohled na věrnostní programy
Jako první s tím přišel Amazon Prime. U nás s tím pěkně pracuje právě Alza Premium.
Nový věrnostní program má také Zappos.com – Zappos Rewards.
Nákupní rádce
U nás je nejpovedenější rádce na Alza.cz. Ve světe jsou hodně zajímavé možnosti pro vytváření kolekcí oblečení, které se k sobě hodí. Velice pěkně s tím pracuje modcloth.com v jejich Style galeriích.
Když umíte nabídnout službu navíc
V českém podání je to opět parádní Zoot, který udělal službu Osobního nákupčího.
Vaše zkušenosti a nápady
Máte vy sami nějaké nápady na inovace v oblasti ecommerce nebo víte, který e-shop má něco zajímavého? Pokud ano, budu moc rád, když se o to podělíte v komentářích, děkuji moc.
A zde jsou slide. Celá přednáška se také natáčela a video zde poté přidám.
Pingback: Inovace a novinky na českých i zahraničních eshopech | RSS ze světa
Pingback: ShopCamp 2016 | A-WebSys Blog
Pingback: ShopCamp 2016 - trayto
Pingback: Novinky e-commerce 09/2016