První setkání OvaCopi

Dne 16.11.2012 se konala první akce projektu OvaCopi, což je setkání nejen copywriterů v Ostravě. Tato akce proběhla v coworkingovém centru Viva a poté jsme se přesunuli do blízké restaurace. Za tímto projektem stojí Květoslava Lišková, studentka Ostravské univerzity a copywriterka. Na tuto akci byly naplánovány 3 prezentace, které měly říci více o copywritingu, PR a psaní knih.

Na akci přijela zástupkyně společnosti H1.cz Lucie @nevtipna Palkosková (byla vtipná :) ), která představila projekt copycamp.cz a všechny na něj srdečně pozvala. Poté si vzala slovo Květa a uvedla prvního prezentujícího.

Ovacopi

Daniel Maslovský – Copywriting: Co, kde, jak a za kolik

Daniel má bohaté zkušenosti s copywritingem a nyní pracuje ve společnosti craneballs.com, kde píše texty do her. Prezentace uváděla téma copywriting a Daniel se snažil ukázat, jak zaujmout čtenáře textů a jak při této práci postupovat. Ukázal také, kde všude se můžeme s copywritingem setkat a jak je důležité umět psát texty poutavě. Definoval 7 základních zásah pro psaní textů:

  • Největší argument vpalte na začátku
  • Nepoužívejte trpný rod
  • Pište stručně a jasně
  • Zvýrazněte důležité informace
  • Nikoli „můžete“, ale „udělejte“. Můžete zhubnout vs Zhubněte
  • Důležité body dávejte do odrážek
  • Používejte číslice: 5 důvodu, 7 vlastností

Prezentace byla plná praktických ukázek a příkladů, což bylo pro začínající copywritery určitě velké plus. Hodně mě zaujala část „Reklama je o emocích“ a také definování toho, co vše by měl copywriter umět nebo jak by měl při svém vzdělávání postupovat.

Aleš Gavlas – Co je PR, čím se liší od reklamy, jak se dělá a jaké má přínosy?

Již na první pohled bylo vidět, že je Aleš ostřílený mazák na téma PR. Pracoval několik let v agenturách, přímo ve firmách v PR oddělení a nyní působí na volné noze. Má také bohaté zkušenosti s prací v zahraničí. Tato prezentace bylo pro mě samotného nejvíce přínosná, jelikož jsem do té doby nevnímal, co vše musí člověk pracující v PR dělat a jaké situace řešit. Dělat v takovém časovém stresu a připravovat se na krizová řešení musí být poměrně hodně psychicky náročné. Aleš definoval rozdíly mezi reklamou a mezi PR. Reklama je zpracovaný závislý obsah, který je určen především pro zákazníky a obsahuje detailní informace. Provádí se spíše krátkodobě. PR je předzpracovaný „nezávislý“ obsah, který je určen především pro média. Prochází zpracováním médii a stojí méně než reklama.

Dále Aleš vysvětloval rozdíly mezi prací v PR agentuře a v novinách a uváděl praktické příklady toho, jak to vše funguje. Prezentace sice byla poměrně delší než ty ostatní, ale téma bylo opravdu obsáhlé a padla spousta zajímavých dotazů.

Jakub Trpiš – Majitel uspesne.eu o své první knize “Volba”

Jakub je majitel portálu uspesne.eu, kde také píše články. Napsal knihu „Volba“ a nyní píše druhou knihu. Jeho prezentace byla zaměřena na jeho práci, jeho knihy a jejich obsah. Ke konci prezentace padly ty nejužitečnější informace o tom, co vše je spjato s vydáním a napsáním knihy. Škoda jen, že se Jakub nezaměřil více na tuto problematiku, jelikož toto bylo pro posluchače to nejpřínosnější. Hodně zajímavě Jakub popisoval, jak často na knize pracuje, jak dodržuje své denní plány a jak k psaní přistupuje. Šlo vidět, že mezi psaním první a druhé knihy je velký rozdíl, jelikož se Jakub stále vzdělává a snaží se být pořád lepší a lepší.

Celkové shrnutí akce

Tato akce se mi hodně líbila a na další určitě zavítám. Sešlo se zde okolo čtyřiceti lidí, což bylo opravdu hodně a networking zde byl poměrně hodně zajímavý. Květa se snaží povědomí o tomto projektu dále rozšiřovat a vystoupí na již zmíněním copycampu, kde jej představí. Přeji hodně štěstí a méně nervozity při prezentaci. Fotografie z této akce můžete najít zde.

Zaujaly by Vás tyto prezentace? Které téma by Vás nejvíce oslovilo?

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

2 komentáře v článku “První setkání OvaCopi” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Mně se akce taky velmi líbila. Myslím, že každá přednáška mi něco dala. Daniel měl dobré tipy, jak napsat chytlavý text, Aleš vylíčil typický den novináře, což se může hodit, až někdy nějakého budu potřebovat kontaktovat, a Kuba mě zaulal svojí metodou, že i když se mu nechce psát, tak prostě začne a většinou netrvá dlouho a rozepíše se – to bych měl zkusit praktikovat u psaní svého blogu :)
    Jirka recently posted..Nepodceňujte přestávky mezi pomodoryMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge