Dne 6.11.2013 jsem společně s Davidem Lörinczem přednášel na akci JsmeMarketing: Ostravské hvězdy – Sociální sítě a zvyšování obchodní výkonosti webů. Sešlo se zde opravdu aktivní publikum v hojném počtu, za což jsem moc rád. Přednášky se natáčely, takže bude k dispozici také video. Jakmile jej budu mít, tak jej přidám na blog. V tomto článku naleznete slide, ale také nejdůležitější odkazy k mým 32 praktických tipům Jak zvýšit obchodní výkonnost nejen eshopu.
Hned na začátku přednášky jsem se zeptal, kolik lidí již nějakou mou přednášku vidělo, co si pamatují a co vše zapracovali na svých webech. Šlo vidět, že někteří nezapracovali nic. I z tohoto důvodu tato přednáška obsahuje některé informace, které jsem již jinde prezentoval, jelikož je potřeba je stále opakovat.
Nejdůležitější odkazy pro jednotlivé tipy
1. Definujte konverzní cestu
- Správná ukázka je z webů visualwebsiteoptimizer.com a mozilla.org
- Zvyšování počtu testovacích jízd
- Příklad hotelu a přidání tlačítka pro bookování
2. Pracujte s call-to-action
3. Dbejte na design
- Zde myslím ukázky nejsou třeba, jelikož všichni máme jiné grafické cítění a líbí se nám různé weby
4. Budujte prozákaznický přístup
5. Pokud můžete, pomáhejte návštěvníkům
- Ukázka se zobrazí na webu epojisteni.cz, pokud 3x špatně zadáme odeslání formuláře
6. Dejte si pozor na pomalé načítání stránek
7. Budujte důvěryhodnost
- První ukázky jsou z slevsito.cz a epojisteni.cz
- Ukázka prezentace prodejny od snowboard-zezula.cz
- Používání heuréky v podání eshopu Trikator.cz
- Prezentace výhry v soutěži
8. Nesnažte se být nejlevnější na trhu
9. Zavádějte hodnocení a budujte sociální důvěryhodnost
10. Lákejte návštěvníky k nákupu a odpovídejte tak na jejich otázky
11. Pokud můžete, využívejte Freemium model
- Přidání Freemium modelu navýšilo počet platících o 268%
- Přidání Freemium modelu bez vlivu na počet platících, ale o 158% větší nárůst těch, co jej využili
12. Na první pohled prezentujte vše důležité
13. Zvýrazněte důležité prvky na stránce
14. Využívejte agresivnější způsob propagace
- První ukázka je z eshopového řešení Shoptet.cz
- Ukázka nástroje Hellobar.com
15. Pozor na počet polí u formulářů
- Závislost počtu polí na konverzním poměru
- Přidejte informace pro emailing
- Další příklady práce s emailingem
- Přidání pole zkvalitnilo výstup z formuláře a neovlivnilo konverzní poměr
16. Nepoužívejte slidery (carousel)
17. Připravujte specializovanou denní nabídku
- Například Alza.cz zavedla Trhák dne
18. Mějte velké obrázky
19. Vybírejte obrázky s rozvahou
20. Má větší vliv obrázek nebo informace?
21. Používejte rotující fotografie produktu
- Příklad použití a vliv na konverzní poměr
- Eshop, který tyto fotografie úspěšně využívá je Svetbot.cz
22. Pokud můžete, prezentujte video
23. Zahraniční trend – historie procházeného zboží a personalizace
24. Pozor na zpracování filtrace
25. Nebojte se faktu, že je zboží vyprodáno
- Bohužel u ukázky nebyl uveden příklad webu a nenašel jsem jiný, který by měl podobné zpracování
26. Pracujte s dopravou zdarma
- Doprava zdarma je největším lákadlem
- Podívejte se na mezikrok v eshopu Trikator.cz
27. Využívejte našeptávač ve vyhledávání
- Ukázka byla z nové verze eshopu beta.alfa.cz, která aktuálně není v provozu
28. Pracujte s opuštěným košíkem
- Příklad eshopu Jabong.com
29. Hover efekt košíku pomáhá při vyrušení
- Ukázku můžete najít na eshopu Trikator.cz
30. Využívejte Croll selling a Up-selling
- Pěkný článek od developerů Shopsys.cz
- Příklad Up-sellingu z eshopu Megapixel.cz
31. Optimalizujte objednávkový proces
- Doporučuji podívat se na eshop Vasecocky.cz
32. Sledujte konkurenci, trh, vzdělávejte se, ale hlavně si najděte svou pozici na trhu
Follow @lukaspitra
Honzo, bude i video? :-) Jinak paráda!
Lukáš Pítra recently posted..Jak zvládnout krizovou komunikaci?
Follow @Jan_Kvasnicka
Luki, určitě bude. Hned jak se mi dostane do rukou tak nasdílím, děkuji :)
Kvasnička Jan recently posted..Jak by měl být zpracován košík na eshopu? Ukážeme si prakticky
Díky. Hodně věcí se dá využít i u jiných webů, než jsou e-shopy. Dobře mi funguje prezentace výsledků a úspěchů.
Follow @Jan_Kvasnicka
Není zač, jsem moc rád, že se obsah přednášky líbí.
Kvasnička Jan recently posted..Má přednáška na 4. ročníku Affiliate konference na téma: Zvyšování konverzního poměru v praxi II.
Ahoj Honzo, hezká prezentace a hned jsem si napsal další dva body do seznamu :-) Zdravím z lůžka Motolské nemocnice.
Follow @Jan_Kvasnicka
Super Vojti, jsem moc rád, že i tobě, hodně zkušenému člověku, přednáška pomohla.
Kvasnička Jan recently posted..E-shop kniha od Honzy Kalianka a exkluzivní sleva 40%
Moc hezký a užitečný seznam, akorát ta doprava zdarma se mi moc neosvědčila, máme dopravu zdarma od 1000 Kč a lidi to až tak moc nevyužívají
Follow @Jan_Kvasnicka
A jaké je téma a zaměření eshopu?
Kvasnička Jan recently posted..Ecommerce Expo 2013 Londýn
Pingback: Vyplatí se nízké až nejnižší ceny u e-shopu? Přečtěte si názory odborníků | Marek Hnátek – Blog
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli už je video k této přednášce, opravdu vypadá zajímavě.
Follow @Jan_Kvasnicka
Ještě není,mělo by být nejspíše začátkem dalšího roku, aktuálně moc nestíhají a mají toho hodně.
Kvasnička Jan recently posted..Má přednáška na 4. ročníku Affiliate konference na téma: Zvyšování konverzního poměru v praxi II.
Trošku se vrátím ke článku. jak řešit cross-selling pokud u produktů není snadné určit co nabídnout k danému produktu, například u mobilů je to snadné (= pouzdra, paměťové karty atd.) ale u produktů jako je samotná paměťová karta, pouzdro co návštěvníkovi nabídnout?
Napadá mě maximálně produkty související – je na detailu pouzdra pro Samsung Galaxy S4, nabídnu mu ochrannou fólii, náhradní displej nebo třeba nabíječku. Ale nemyslím si že jsou to úplně vhodné věci které by mohl chtít.
Co si myslíte vy?
Follow @Jan_Kvasnicka
U paměťových karet by mohla být nabídka souvisejících produktů, jak píšete, případně rovnou up-selling jak to má http://www.megapixel.cz/canon-eos-600d. V rámci cross-sellingu by šel nabídnout obal na paměťovou kartu, jiné typy karet, pokud návštěvník špatně zvolil. těch možností je vždy několik, záleží jen na eshopu jak se k tomu postaví. Ochranné fólie a obaly na mobil bych jako cross-selling k paměťové kartě nedával a spíše bych se zaměřil na jednu z výše uvedených možností.
Kvasnička Jan recently posted..Má přednáška na Barcampu v Ostravě 2013 na téma: Mýty a domněnky provozovatelů eshopů
Dík za odpověď :-)
Vezmu papír a tužku a zkusím si “načrtnout” jak by to mohlo být provázáno.
Jinak už se těším na další praktické články ;-)
Pingback: Má přednáška na 4. ročníku Affiliate konference na téma: Zvyšování konverzního poměru v praxi II. | Kvasnička Jan - Blog
Moc pěkné video/přednáška. Pár bodů jsem si zapsal. :-)