Včera jsem se vrátil z nejlepší akce, na které jsem zatím kdy byl: Léto s internetovým marketingem 2013 (LIM), kterou pořádá Marek Prokop. Kombinace vzdělávání, networkingu, zábavy a odpočinku (kterého bylo nejméně) v překrásném resortu Malevil. Mezi přednášejícími na našem Základním termínu byli společně s Markem také Honza Tichý, Martin Snížek, David Šmehlík, Petra Větrovská a v tomto pořadí nás LIMem provázeli.
Nejlepší akce, kterou jsem kdy zažil! Díky moc @MarekP, všem přednášejícím i účastníkům #lim13 #jdesespat
— Jan Kvasnička (@Jan_Kvasnicka) August 31, 2013
Rozhodnutí, zda jet, nebo nikoli
Toto bylo asi jedno z nejjednodušších rozhodnutí, co jsem kdy udělal, i když cena není nejnižší. Každý, kdo na LIMu byl, tak ví, jak tato akce dokáže lidi posunout dále a pořádně nakopnout. Hodnota poznámek a inspirace je pro mě mnohem vyšší, než utracené finance. Spíše, než utracené finance, by zde byl mnohem vhodnější pojem INVESTICE, jelikož toto je opravdu investice do Vás samotných a Vašeho podnikání. Už teď vím, že příští rok chci jet taky a doufám, že se dostanu, protože zájem je opravdu veliký.
Zde jsou články, které popisují, jak se na LIMu měli ostatní:
- Lukáš Pítra: Proč jet na Léto s internetovým marketingem?
- Martin Matějka: Léto s internetovým marketingem
- Pavel Ungr: LIM není zkratka pro limonádu, ale pro setkání online marketérů
- Adam Jurák: Jak jsem prožil marketingový tábor
- Petr Jiránek: Léto s internetovým marketingem 2013 – “běh” první ač pokračující
- Petr Jiránek: Letošní LIM poprvé, nikoli naposledy
- Adam Hazdra: Poznámky z Letní školy s Markem Prokopem
- Adam Šilhan: LIM 2013 s Markem Prokopem: Návod k použití
Resort Malevil
Pokud nechcete každý den mít hlavu jako balón, je zde spousta aktivit, které můžete provádět: zahrát si golf, zajezdit na čtyřkolce, zajít do bazénu, vířivky, podívat se do jejich zoo, zahrát petanque, bowling, biliard, beach volleyball, tenis, pingpong a spoustu dalších aktivit. Ideálnější místo si ani nemůžete přát. Na druhou stránku ceny podle toho také odpovídají a je zde poměrně draho.
Účastníci LIMu
Mezi účastníky byli podnikatelé, majitelé projektů, freelanceři, zaměstnanci a jejich zapojení do diskuzí bylo hodně aktivní. Nikdo neseděl v koutě a pořád bylo o čem diskutovat. Když měl někdo problém, prostě se zeptal a už se rozjela diskuze z vlastních zkušeností ostatních. Otevřenost zde byla opravdu veliká. Každý mohl zajít za kýmkoliv a začít se s ním bavit o svých problémech nebo věcech, které ho zajímali. Není to jen o pořadatelích a přednášejících, je to o všech, kteří na LIMu jsou. Takové spojení se jen tak na jiných akcích nevidí.
Program LIMu
Marek Prokop se všemi přednášejícími domluvil taková témata, která normálně nemají, jelikož mezi účastníky bylo hodně lidí, kteří již byli na jejich školeních nebo jiných přednáškách. Toto je velice podstatná informace. Nejedná se tedy o recyklaci již známých témat, ale ve většině případů jsme se dozvěděli spoustu nových věcí, nebo je probrali více do hloubky.
- Úterý
- Večerní raut
- Středa
- Jan Tichý: Vyhodnocování kampaní v Google Analytics
- Jan Tichý: Ukázková analýza v Google Analytics
- Čtvrtek
- Martin Snížek: Optimalizace výkonnosti webu a A/B testování
- Martin Snížek: Strategie optimalizace výkonnosti pro váš web
- Marek Prokop: Jak sledovat výsledky SEO pomocí Google Analytics API
- Pátek
- David Šmehlík: Jak vyzrát na rizika číhající na firmy v sociálních sítích
- David Šmehlík: Social mashup, aneb pojďme to vše zkusit v reálu
- Závěrečný raut
- Sobota
- Petra Větrovská: Jak využít možností Google AdWords na maximum
- Petra Větrovská: Jak zaujmout textem nebo obrázkem
V tomto reportu nebudou zveřejněny slide nebo přesné popisy jednotlivých přednášek, jelikož ty jsou k dispozici pouze účastníkům, ale alespoň se pokusím jednotlivá témata trochu přiblížit.
Jan Tichý: Vyhodnocování kampaní v Google Analytics
Honza Tichý je majitel vývojářské a konzultační agentury Medio Interactive a zaměřuje se především na webovou analytiku. Tématem přednášky bylo vyhodnocování kampaní, kdy nám nejprve ukázal, jaké druhy kampaní jsou, jak je to se zdroji návštěvnosti a jejich problémy při měření. Hodně také narážel na to, co bude/je v Universal Analytics a na co se můžeme v budoucnu těšit. Mezi další témata patřila atribuce a související problémy, vyhodnocování návštěvnosti podle typu webu (informační, konverzní, transakční), vícenásobná atribuce a atribuční modely. Vše ukazoval na reálných číslech eshopu sportobchod.cz a také říkal reálné příklady toho, na co si dát pozor nebo jak nad tím vůbec uvažovat. Probíraly se také kohorty nebo segment builder. Honza opět nezklamal a jeho přednáška byla opravdu nahuštěná informacemi. O to lepší byla diskuze během přednášky, kdy se lidé ptali na příklady svých problémů a on jim hned vše prezentoval na reálných číslech.
Jan Tichý: Ukázková analýza v Google Analytics
V bloku určeném pro workshopy Honza připravil 4 možná témata, ze kterých jsme si mohli vybrat. Rozdělili jsme se do 4 skupin a tato témata jsme řešili na webech a eshopech účastníků. Výsledky toho, na co jsme přišli, jsme pak prezentovali. Krásně tak šlo vidět, jak mezi sebou účastníci pracují a jak mají opravdu hlad po informacích :)
Martin Snížek: Optimalizace výkonnosti webu a A/B testování
Martin je spolumajitel agentury Optimics, která se specializuje na zvyšování obchodní výkonnosti webů. Na jeho přednášku jsem se těšil nejvíce, jelikož je to obor, kterému se věnuji. Přednášku začal definicí, co to vůbec je optimalizace výkonnosti, jelikož spousta lidí si myslí, že je to jen SEO. Poté prezentoval, proč bychom se měli optimalizací výkonnosti zabývat a jaké mohou být výsledky. V prezentaci měl velké množství případových studií svých klientů a bylo pěkně vidět, jak drobnosti mohou ovlivnit celou výkonnost webu/eshopu. Dále se zabýval přesvědčivostí a ukázal, jaký je rozdíl mezi přístupností, použitelností a právě přesvědčivostí. Vše doplnil příklady z praxe. Prezentoval nám také základní postup optimalizace a nebál se ukázat testy, které jim nevyšli, což bylo super, protože většinou můžeme najít pouze úspěšné příklady. Poslední část prezentace byla věnována A/B testování a ukázkám toho, jak nad tím uvažovat a co může být testováno.
Martin Snížek: Strategie optimalizace výkonnosti pro váš web
Během workshopu jsme se rozdělili do 4 týmů a dostali jsme vždy na starost jeden web účastníka, o kterých jsme si sami hlasovali. Na tom jsme měli připravit strategii pro optimalizaci výkonnosti. Také jsme měli připravit dotazník na informace, které by nás měly nejvíce zajímat pro zlepšení výkonnosti webu. Zde musím vyzvednout prezentaci výsledků od Honzy Linharta, který hodnotil svůj portál erotickepovidky.cz. Honza to pojal velice svérázně, až jsme se za břicho popadali :) Perfektní odlehčení s reálným výsledkem toho, co musí zlepšit.
Marek Prokop: Jak sledovat výsledky SEO pomocí Google Analytics API
Marek je majitel agentury Prokop software a myslím, že jej nemusím více představovat. Jen ještě přidám, že Marek připravuje eshop, kde bude prodávat čaje, a o všem píše blog Do košíku. Ten den večer měl workshop, ve kterém nás naučil používat Google Analytics Query Explorer, Google Analytics Report Automation a Google Analytics Data Fetch Functions. Zde bylo hodně škoda, že to bylo zrovna ve chvíli, kdy byly problémy s internetem a zdejší wifina to nezvládala. Jelikož toto téma bych sám nevyužil, tak jsem z této přednášky odešel, aby nebyla síť tak přetížena. Snad někdo jiný popíše tento workshop více, případně můžete přidat poznámky do komentářů.
David Šmehlík: Jak vyzrát na rizika číhající na firmy v sociálních sítích
David je specialista na sociální sítě a svou společnost Fleveo nedávno úspěšně prodal. Nyní dává většinu své energie do startupu Druidly. David je člověk, který se s ničím nepáře a vše řekne na rovinu, což bylo úplně perfektní, když říkal příklady toho, co se jim kdy na sociálních sítích stalo. Přednášku začal uvedením do toho, co pro klienta může znamenat Facebook a na co by se měl využívat (nástroj pro budování důvěry, pro komunikaci, zdroj návštěvnosti nebo support kanál). Hodně narážel na smýšlení některých firem o sociálních sítích, kdy si myslí, že si to tam jen tak splácají příspěvky a že vždy denně nějaký vycucají z prstu. Vše pak prezentoval na příkladech, které se jim staly, a to nejen v rámci Facebooku nebo Twitteru, ale i na jiných sítích. Nejzajímavější byly v rámci řešení krizových situací nebo vytváření redakčního plánu. Představil také nástroje, které doporučuje, a nejvíce se těší na postheads.com. Davidova prezentace byla úplně jiná, než jsem zatím byl ohledně sociálních sítí. Především ten pohled člověka, který vše reálně dělá pro koncového uživatele, je k nezaplacení. Po této přednášce se účastníci hodně bavili s těmi, kteří byli na prvním termínu, a porovnávali obsah.
David Šmehlík: Social mashup, aneb pojďme to vše zkusit v reálu
Na tomto workshopu jsem bohužel nebyl, protože jsem networkoval, a následně se za to biji do hlavy, jelikož někteří říkali, že právě tento byl úplně nejlepší. Snad někdo napíše report o tom, jak to probíhalo.
Petra Větrovská: Jak využít možností Google AdWords na maximum
Petra je stálice české PPC scény a její školení jsou jedny z nejnavštěvovanějších. Přednášku pojala jako prezentaci PPC auditu, kdy ukazovala, jak je možné dívat se na data a jak to má ona. Vše prezentovala na účtu eshopu smallcars.cz (majitel Martin Matějka se na nás přišel také jeden den podívat), který sama nespravuje. Díky tomu jsme mohli vidět chyby nebo problémy, které tento účet má, a že jich bylo. U této prezentace bylo asi nejvíce dotazů, jelikož právě PPC se zde zabývalo nejvíce lidí. Hodně zajímavá diskuze byla okolo tématu pojetí klíčové analýzy pro SEO a pro PPC, jak vytvořit text pro reklamu nebo jak reklamy vůbec testovat. Probráno bylo vše od sestav, přes vyhodnocování a provádění optimalizace, PLA až po remarketing. Poslední přednáška byla také zároveň workshopem, jelikož Petra jela v kuse (kromě oběda) a někteří postupně odjížděli.
Zhodnocení celého LIMu
Byla to opravdu nejlepší akce, na které jsem kdy byl. Nalejvárna informaci, super lidé, dlouhé diskuze do 6ti rána, spousta paření, PPC bazén denně ve 3 ráno a suprová organizace. Marek se o nás postaral opravdu královsky. Kdyby tato akce byla vícekrát ročně, určitě bych jel. Doufám, že se příští rok dostanu. Pokud pojedete také, připravte se na to, že toho moc nenaspíte :)
PS: Do tohoto reportu jsem nedával hodně fotografií, jelikož někteří se mi posledně stěžovali, že se jim to dlouho načítá :D Jakmile bude nějaký souhrn fotek, přidám zde odkaz.
Pingback: Jak jsem prožil marketingový tábor | Adam Jurák píše
Follow @sduben
Na tuhle akci je od všech tolik neskutečně pozitivních reportů, že vám tam všem buď něco šlehli, nebo jde o opravdu mimořádnou záležitost. Asi to pro příští rok taky zvážím, že bych se zúčastnil.
duben recently posted..Prevence brute force attack na WordPress s přetížením serveru
Follow @jirikrejcik
Stando, minulý rok byly na LIM také samé pozitivní ohlasy.
Honzo, díky za skvělý report. Příští rok si to nesmím nechat ujít, snad na mě zbyde nějaké místo.
Vypadá to velice dobře, také popřemýšlím zda bych příští rok jel. Jinak pěkný report akce.
Pingback: Inferno reloaded » Léto s internetovým marketingem 2013