Konference Internet Marketing 2013 a její průběh

Dne 9.2.2013 se konala konference Internet Marketing 2013 v Olomouci. Konferenci pořádal Jindra Fáborský se svým týmem a zhostili se toho opravdu perfektně. Zájem o konferenci byl obrovský, o čemž svědčí rychle vyprodané lístky. Na programu bylo 8 přednášek, 2 workshopy a celá konference byla zakončena panelovou diskuzí, což bylo velice příjemné překvapení plné smíchu. Spousta z nás se také těšila na after party, která je po takových akcích vždy super. Předem se omlouvám za chyby v textu a za horší kvalitu fotografií.

Organizace

Z pohledu organizace byla konference zvládnutá na jedničku. Každý přednášející dostal přesně vymezen čas a časomíru vždy viděl před sebou. Díky tomu byla konference plynulá a bez zbytečných průtahů. Během 15 minutových pauz mezi přednáškami se networkovalo ve velkém. Sešli se zde opravdu super lidé a kolikrát jsem litoval, že pauza je jen 15 minut, jelikož rozhovory byly opravdu přínosné. S některými jsme vše dotáhli na after party.

Hned u vstupu do sálu byla velká tabule, která byla rozdělena na dvě části. Na jednu stranu psali účastníci své nabídky služeb a na druhou stranu psali poptávky. Zajímalo by mě, kolik lidí navázalo spolupráci prostřednictvím této tabule. Tento nápad hodně chválím.

tabule

Perfektně byl také zvládnut catering, kdy bylo připraveno tolik baget, že to opravdu nešlo sníst. Pořadatelé nás několikrát vyzvali, abychom jim s jejich likvidací co nejvíce pomohli a spoustu z nich bylo doneseno ještě na after party. Jíst tedy bylo pořád co :)

Na oběd se rozdávala pizza. Bohužel jsem si mysleli, že tam bude velká řada a tlačenice, tak jsme jeli na oběd do nedaleké restaurace. Zde jsme čekali hodně dlouho na jídlo, i když to bylo menu. Navíc slečna servírka na sebe vylila pití a čaj, a tím se náš pobyt v restauraci mnohem více protáhl. Z tohoto důvodu jsme nestihli přednášku Honzy Tichého, což mě moc mrzí a o to více se těším video. To je asi jediná výtka, kterou mám, a to, že hodinová pauza na oběd je opravdu krátká.

Musím určitě pochválit jmenovky, díky nimž by networking mnohem jednodušší.

jmenovka

Představení projektu JsmeMarketing – Jindřich Fáborský

Jako první vystoupil Jindra Fáborský, který by se dal definovat jako Social Maniak. Představil projekt JsmeMarketing, jak vznikl a jaké jsou vize do budoucna. Tento projekt, a jeho mladší bráška JsmePodnikání, jsou pro mě samotného hodně přínosné, jelikož v našem okolí (Ostrava) jich podobných moc není. Již jsem navštívil několik jejich akcí a měl jsem také možnost zde vystoupit se svou přednáškou Ergonomie webů a eshopů v praxi. Jindra tuto část proletěl velice rychle. Jsem moc zvědav, jak se budou tyto projekty dále vyvíjet a jaké akce pro nás připraví.

Jindra Fáborský

Sociální sítě: revoluce už nastala a my jsme si jí nevšimli – Adam Zbiejczuk

Adam, který nyní pracuje na volné noze a má mnohaleté zkušenosti, začal svou přednášku tvrzením, že 95% sociálních profilů nefunguje správně. Sociální sítě jsou místo, kde jsou všichni, ale co s tím? Poté pokračoval zamyšlením, že budou ideálním místem pro důchodce: mají spoustu času, můžou hrát Farmville do nekonečna. Svou přednášku hodně zaměřoval právě na Facebook.

Není to o velikosti stránky ani počtu fanoušků. Můžete se také prosadit, jste-li:

  • Prostě cool nebo máte lovebrand
  • Užiteční a pomáháte
  • Naprosto osobní – Jaromír Jágr

Dále se zamýšlel nad tím, že Facebook rapidně zařízl edgerank a zavedl placenou propagaci. Navázal tzv. „šedou zónou“, což jsou stránky, které nemají brand, ale mají správný název, např. Máme rádi psi, Já chci na pláž, Mrdáme bez gumy a další. Nepotřebujete nejvíce fanoušků, potřebujete ty své fanoušky. Zde ukázal slide ze South Parku, kde spoďároví skřítci kradli spoďáry, a měli na to business plán (jeden z nejlepších slide za celý den):

phase

Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:

  • Pro prezentací lidí jsou mnohem lepší osobní profily než stránky
  • Někdy se zpráva nemusí zobrazit nikomu, pokud jste například HP
  • Záložky pořád existují – odkazujte na ně a využívejte jich
  • Odpovídejte na komentáře, nemažte kritiku, buďte empatičtí a vždy myslete na druhou stranu mince

Adam již zveřejnil svou prezentaci:

Adam Zbiejczuk

Intelektuální marketing – Robert Vlach

Robert je mimo jiné majitel projektu NaVolneNoze.cz. Tato přednáška měla skvělé promo: přednášející si pečlivě vybírá akce, kde bude, přednáší pouze 2-3x do roka, 33 hodin přípravy, kontroly, hodnocení přednášky a jejího obsahu, což způsobilo mnohem větší očekávání od této přednášky, i když pod samotným názvem málokdo z nás věděl, o čem bude. Podle mnohých tato přednáška moc nezapadla. Nesla se v duchu: jak se vydat na dráhu intelektuála.

Na začátku přednášky hostesky rozdaly papíry, ve kterých byl celý obsah, což odvádělo spoustu pozornosti právě na tyto papíry, místo na Roberta. Robert slíbil, že materiály z této přednášky bude publikovat v nejbližší době, což bude super.

Z přednášky jsem si odnesl pár zápisků, ale celkově jsem měl rozporuplné pocity, jelikož jsem se těšil na něco více praktického. Samotné promo přednášky jí dle mého názoru hodně ublížilo.

Robert Vlach

Co znamená SEO dnes? – Miroslav Rojek

Miroslav pracuje jako Traffic Manager ve společnosti Centrum Holdings. Svou přednášku začal tím, co v oboru SEO bylo, co je a co bude v budoucnu:

  • Bylo: co nejvíce kw na stránce, cool doména a co nejvíce katalogů
  • Dnes (poslední roky): validní kód, katalogy, záložky, patičky a mikroweby

Na to, co bylo, udělal Google Pandu, a na to, co je dnes, vymyslel Google Tučňáka, což je velký kalibr. Dále se zamýšlel nad tím, co je to kvalitní obsah a jak jej udělat, jelikož ten je nejdůležitější (několikrát zaznělo z publika „obsah je král“):

  • Poznání cílové skupiny
  • Analáza kw – long tail
  • Tvorba obsahu – text, video, grafika

Navázal zamyšlením: „Ale to vše je hodně práce.“ Ano je! Dnes je důležité se zamyslet nad tím, zda se pro nás SEO vyplatí, nebo nikoli. SEO je čím dál dražší. Poté uváděl, jak pracují ve společnosti Centrum Holdings a vše popisoval názorně na příkladu vyhodnocení voleb, což byla hodně zajímavá ukázka z praxe. Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:

  • Jen málokdo je schopen obsah vytvářet
  • Nebuďme závislí na jednom typu odkazů
  • vyhledávače mají rádi obsah, nejlépe čerstvý obsah
  • Buďte kreativní
  • Nepropagujte primárně sebe
  • Málo známých značek pomáhá zákazníkům
  • Konkurence je ve vyhledávačích stále ještě malá
  • SEO není pro každého
  • SEO se nezměnilo, mění se jeho vnímání
  • SEO už není tolik technickou disciplínou
  • Musíte mít co říct a musíte to umět říct
  • Větší společnosti budou SEO řešit in-house

Miroslav Rojek

O Google Analytics – Jan Tichý

Honza provozuje vývojářskou a konzultační společnost Medio Interactive. Bohužel jeho přednášku jsme nestihli, což mě hodně mrzí, jelikož jsem se na ni hodně těšil.

Zde jsou alespoň slide:

Rok 2013 a budoucnost – Luboš Louženský

Luboš pracuje pro společnost H1.cz na pozici Account Manager a AdSense specialist. Sám na začátku přiznal, že přednáší na různá témata a jeho přehled byl znát. Přednášku začal uvedením příkladů z PPC reklamy, které dokáží zvýšit konverzní poměr:

  • Informace o dopravě zdarma o 40%
  • Informace o slevě a možnosti půjčky o 50%
  • Obrázek se chápe lépe než text

Další důležité informace můžete najít v jeho slidech, kde má vše velice dobře popsáno, proto to tu zde nebudu dlouze rozebírat:

Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:

  • Spolupracujte tam, kde to má smysl
  • Neopomínejte fakt, že muži přebírají některé role žen (vaření, vysávání)
  • Změřte všechno, včetně kvality spánku před nákupem
  • Naučte se přiznávat chybu
  • Omluvit se můžete až 7x ročně – mají Vás za to více rádi
  • Naučte se procesy automatizovat
  • Lidé na mobilech nenakupují, nakupují maximálně na tabletech

Luboš Louženský

V nouzi poznáš copywritera – Jan Ambrož

Honza pracuje jako copywriter, navrhuje obsahové strategie a také aktivně školí. Na začátku prezentace se zamýšlel nad tím, co je to obsah a jak hodně je důležitý. „Obsah je král“, jak již několikrát zaznělo. Definoval, jaké jsou výhody najmutí copywritera:

  • Copywriteři šetří čas, Vy se můžete věnovat jiné práci
  • Copywriteři znají taktiky, ví, jak psát, jak to napsat, jak zaujmout, jak se odlišit
  • Copywriteři přinášejí nápady, nemají klapky na očích, myslí strategicky, mají zkušenosti z jiných oborů

Zajímavé bylo vyhodnocení, v jaké fázi si firmy copywritera najmou. 70% firem si copywritera najme ve chvíli, kdy už mají web. Tím mu ale značně zesložití práci, jelikož vše musí přizpůsobit již vytvořenému webu. Dále se zamýšlel nad tím, jaký je rozdíl mezi tím, když děláte copywriting nebo obsahovou strategii:

  • Copywriting – výhody
    • Rychlá publikace
    • Levnější
    • I dílčí změna je většinou lepší než žádná změna
    • Měření efektu textu
    • Oťukání práce na obsahu
  • Obsahová strategie – výhody
    • Píšete správně o správných věcech, vyšší kvalita
    • Můžete dělat SEO
    • Můžete obsah připomínkovat
    • Web je konzistentní
    • Víte, jak obsah spravovat a vyhodnocovat
    • Větší uspokojení zákazníků i pracovníků
    • Lepší využití zdrojů a snížení nákladů

Více rozvedl svou vlastní práci do několika kroků:

  • Určete si cíle a výchozí situaci – zvýšit prodej, edukovat, podpořit značku
  • Vymezte cílovou skupinu – potřeby, vlastnosti a situace zákazníka, bariéry nákupu
  • Proveďte analýzu KW a konkurence – výhody a slabiny konkurence, jak se odlišit
  • Vytvořte informační architekturu – struktura webu i jednotlivých typových stránek
  • Vytvořte styleguide – co a jak psát, požadavky na obsah
  • Navrhněte proces tvorby a náklady – kdo bude tvořit, připomínkovat, schvalovat, upravovat a kdy a za kolik

Nakonec dával rady začínajícím copywriterům.

Jan Ambrož

9 tipů jak získat zákazníka levněji – Petra Větrovská

Petra pracuje jako konzultantka PPC na volné noze a má velice bohaté zkušenosti. Přednáška byla plná praktických ukázek.

Zde jsou jednotlivé body:

  • 1. Kontrolujte vyhledávací dotazy
    • Odstraňte nerelevantní kliky i zobrazení
    • Report vyhledávacích dotazů
  • 2. Zvyšte míru prokliku formálními úpravami textu – nejen na obsahu, ale i na formě záleží
    • Využívejte prodloužený titulek
    • Čitelná doména v titulku
  • 3. Zvyšte kvalitu cílové stránky – obsahem a obsahovými experimenty
    • Obsahové experimenty v Google Analytics
  • 4. Experimentujte s cenou a najděte nastavení, při kterém je reklama nejvýkonější
    • 3 top pozice mají výrazně vyšší CTR
    • A/B nastavení cen
  • 5. Zaměřte se v remarketingu na čas a pronásledujte konkrétnější cílové skupiny
    • Využívejte remarketingové listy podle času a sledujte jejich CTR
  • 6. Využijte negativní remarketing a ušetřete na těch, kdo nejspíš zrovna nenakoupí
    • Kdo zrovna nakoupil nejspíše znova brzy nenakoupí
  • 7. Nabízejte cenu podle výkonu v různém čase, protože konverze jsou každou hodinu a každým dnem jinak drahé
    • Sledujte cenu konverzí v závislosti na dnech a hodinách
  • 8. Maximalizujte sitelinky, čím více místa zaberou, tím níže bude konkurence
    • Hodně poutají pozornost
    • Mohou být i rozšířené
  • 9. Inzerujte kompletní aktuální nabídku produktů
    • Zde ukazovala čerstvou novinku Product Listing Ads

Nakonec informovala o nástupu nového Google AdWords, na který budou muset všichni přejít do půl roku. Definovala 3 jeho klíčové benefity:

  • Nabídky podle času, místa, zařízení
  • Reklamy podle kontextu, ve kterém se uživatel nachází
  • Pokročilý reporting a nové typy konverzí

Petra chvilku před vydáním tohoto článku zveřejnila své slide:

Petra Větrovská

Další hodnocení této konference:

Celkové zhodnocení

Konference byla opravdu nabitá, perfektní přednášející a organizace, za mě jedna z nejlepších, na které jsem kdy byl. Škoda jen, že se vždy workshopy prolínají s přednáškami, jelikož skoro vždy dám přednost právě přednáškám. Příště už si musím vybrat alespoň jeden workshop. After party byla perfektní. Velké prostory klubu s tanečním parketem. Networkovalo se opravdu ve velkém a jsem moc rád, že jsem poznal spoustu zajímavých lidí. Už se těším na příští rok, snad to Jindra se svým týmem zopakují.

mkt2013

Live zážitky z konference najdete na Twitteru pod hashtagem #mkt2013.

Jak Vám se konference líbila? Kdo z Vás byl na workshopu, nemáte někdo nějaké poznámky? Děkuji moc.

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

10 komentáře v článku “Konference Internet Marketing 2013 a její průběh” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Pingback: Můj názor na konferenci Internet Marketing 2013 + bonusové video | Affilblog.cz

  2. Pingback: (Ne)konference PPC reklama 2013 a její průběh | Kvasnička Jan - Blog

Leave a Reply to Josef Kroupa Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge