Dnes přechází infoprodukt SEOŠkola.cz do placené části a už můžeme alespoň trochu začít srovnávat s jinými infoprodukty. Téma infoproduktů mě hodně zajímá a vždy rád sleduji, jak se s tím lidé poperou. Na téma SEOŠkoly jsem již jeden článek měl: První dojmy ze vzdělávacího kurzu SEOŠkola.cz. Nyní bych se spíše chtěl podívat na to, jaké z něj měli lidé dojmy a jak velká byla samotná propagace. Srovnání s infoprodukty od Davida Kirše bude určitě procházet jakýkoliv další infoprodukt.
Průběh SEOŠkoly
Hodně mě zaujalo, kolik videí bylo v tomto kurzu celkem. Jde pěkně vidět, kolik s tím je doopravdy práce, když zahneme přípravu a sběr dat před jednotlivými videi a pak samotné natáčení. Sepsal jsem celý jejich seznam jak šli postupně za sebou:
- 26.9.2012 – 1. tréninkové video: Proč dělat SEO
- 27.9.2012 – Jak bude SEOŠkola.cz probíhat?
- 29.9.2012 – Proč nárazové SEO nefunguje
- 1.10.2012 – Klíč k úspěchu na internetu
- 4.10.2012 – Jsou ranky webu důležité?
- 7.10.2012 – Rychlost X Risk
- 10.10.2012 – Nabízíte návštěvníkům kvalitní obsah?
- 13.10.2012 – Jak získat návštěvnost bez vyšších pozic
- 17.10.2012 – Jste při SEO kreativní?
- 19.10.2012 – 2. tréninkové video: Jak funguje vyhledávač
- 20.10.2012 – Naučte se rozeznávat návštěvníky a zákazníky
- 24.10.2012 – 4 triky na snížení nejistoty v SEO
- 26.10.2012 – 3. tréninkové video: 3 základní principy v SEO
- 2.11.2012 – 4. tréninkové video: SEOŠkola.cz se právě otevřela!
Ohlasy na téma SEOŠkola.cz
U infoproduktů Davida Kirše jsme na informace o nich naráželi na každém druhém kroku. O tomto kurzu zase tolik slyšel nebylo. Proč? Zajímavá otázka. Je to opravdu tím, že David je obklopen jinými lidmi, nebo tím, že v jeho kurzy více lidí věřilo? Nebo úplně z jiného soudku: David umí lidi lépe zblbnout? Také jeho mediální publicita mohlo hodně pomoci. Co si myslíte Vy? Zde jsou články, které jsem na téma tohoto kurzu našel:
- 22.10.2012 – Ruky preč od kurzu SEOŠkola.cz
- 4.10.2012 – Jak dělat SEO, aneb reakce na video v SEOškola.cz
- 28.9.2012 – První dojmy ze vzdělávacího kurzu SEOŠkola.cz (můj článek)
- 18.9.2012 – Holá, holá SEOškola volá!
- 18.9.2012 – Affiliate program SEOŠkola.cz – online SEO vzdělávací kurz
- 18.9.2012 – Představení online tréninku SEOŠkola.cz
Co mě zaujalo, že těch článků opravdu hodně nebylo. I přes příznivou provizi pro affiliate partnery se až tolik lidí nezapojilo. Provize 40% z ceny 6500 Kč bez DPH je 2600 Kč bez DPH za jednoho přivedeného platícího klienta, což je opravdu pěkná provize. Opět se dostávám k otázce: Proč se nezapojilo více affiliate partnerů?
Mé hodnocení
Ať už byly ohlasy kladné nebo záporné, tak musím uznat, že celý infoprodukt byl velice dobře zvládnut a mělo to úroveň, jakou si zaslouží. Toto se Josefu upřít nedá. Jakýkoliv infoprodukt je vždy srovnáván s Davidem Kiršem a Josef se s tím popral hodně dobře, na-rozdíl od produktů typu Miliónová příležitost. Samotného mě hodně zajímá, kolik lidí si kurz opravdu zakoupí a jaký podíl bude z affiliate. Snad budou výsledky veřejné. Co si myslíte o propagaci a o infoproduktu SEOŠkola? V minulém článku se hodně hodnotily první dojmy, ale mě by nyní zajímalo, jak se na něj díváte teď? Změnil se Váš názor nebo je pořád stejný?
Follow @frantisekszabo
Celkově vlažné přijetí je dle mého názoru způsobeno celkovým naladěním komunity po MI, které v podstatě překrývalo SEOškolu. Dále také v tom že SEO se zabývá a myslí si že rozumí, každý kdo na internetu podniká (teda mimo mě:-D) a tito lidé neradi propagují “konkurenci”. Možná také novou a neotřelou tváří Josefa Řezníčka, což se určitě zlomí v druhém runu tohoto infoproduktu. Nic ale neuspěchejme, je teprve 1. prodejní den, takže je možné že během 10 dní o SEOškola.cz něco uslyšíme.
Follow @Jan_Kvasnicka
Moc pěkně napsané shrnutí, se kterým se ztotožňuji. Josef se s tím pere hodně dobře a myslím, že pokud vytrvá, tak další run by mohl být o něco lepší. Přece jen jsou to hlavně zkušenosti co teď on a jeho tým nabírají. Ale pořád jsem moc zvědav, kolik lidí si tento produkt nyní zakoupí a jak se vůbec bude dařit infoproduktúm u nás.
Kvasnička Jan recently posted..Český pohled na affiliate: Proč bych měl někomu dávat své peníze?
Důvodem, proč podle mě není Pepa s jeho infoproduktem tak úspěšný je to, že si vybral trochu méně zajímavý obor, než jaký má David. David může cílit víc na široké publikum, zatímco pojmu SEO u nás podle mě tolik lidí zase nerozumí a občasné negativní reakce na jeho produkt propagaci určitě moc nepomohli.
Radek recently posted..Půjčka 4999 ihned na účet
Follow @Jan_Kvasnicka
Také souhlasím. Každý, kdo bude dělat infoprodukt, to nebude mít nikterak jednoduché a musí počítat s tím, že bude velká negativní reakce. Dalším příkladem je Pavel Říha a jeho http://skolanavyku.cz, která také schytala poměrně velkou vlnu kritiky. Ale já všem, co do toho jdou, fandím, jelikož mají odvahu a musí tomu věnovat opravdu hodně času. Uvidíme, jak se bude dařit SEOŠkole dále a jak dopadne Pavel.
Kvasnička Jan recently posted..SEO školení Honzy Linharta
Follow @404m_com
Možná by stálo za to příště udělat speciální video pro lidi, kteří mají dělat reklamu (5 – 10 minut co se vlastně bude prodávat a co lidi získají). Anebo rovnou uspořádat sraz ve velkých městech (Praha, Brno) kde si to afficáli vyříkají.
Mě to po pár minutách přišlo jako ztráta času a Josefa osobně neznám, takže to nemůžu jen tak někomu doporučit.
drago recently posted..Změna síly SEO faktorů za posledních 6 měsíců
Follow @Jan_Kvasnicka
Toto je určitě hodně zajímavý nápad a osobní přístup by zde mohl být určitě zajímavým zpestřením. Navíc by se vše probralo dopodrobna. Určitě dobrý postřeh.
Kvasnička Jan recently posted..Adam Zbiejczuk: „Proč jsou sociální média důležitější, víc než si myslíte“
Follow @zdenekhejl
Problém vidím v tom, že ta videa jsou zbytečně dlouhá a obsahují příliš mnoho omáčky. Důležitých informací je tam pomálu a ještě navíc se ztrácejí v tom balastu okolo.
Ne nadarmo zahraniční infomarketéři často udělají jedno delší úvodní video nebo webinář, kde celou věc šířeji představí a segmentují a následně již publikují kratší videa, která jsou praktičtěji zaměřena na jednotlivé otázky/problémy/techniky. Člověk se v jednu chvíli soustředí jen na jednu věc, lépe ji pochopí a není obtěžován povídačkama okolo. Např. u videa 3 principy se v prvních pěti minutách vůbec nic neděje, není tam snad žádná důležitá informace.
Zdeněk Hejl recently posted..Pondělní čtení o internetovém marketingu: 29. 10. 2012
Follow @Jan_Kvasnicka
Další super postřeh. U nás se opravdu dělají infoprodukty se spoustou omáčky, ale spíše bych řekl, že to dělají proto, aby oslovili i to publikum, které danému tématu nerozumí a snaží se jim to takto více přiblížit. My znalejší se na to díváme jako na omáčku, ale možná, že pro laiky, je to hodnotná omáčka. To už tak moc nedokážu posoudit, ale určitě super postřeh. Jsem moc rád, že se tady sešlo tolik zajímavých postřehů.
Kvasnička Jan recently posted..Vyhodnocení úspěšnosti placených tweetů přes systém pay4t.cz