Začátkem tohoto roku jsme společně s Janem rozjeli školení Strategický webdesign, kterým prošlo více jak 500 účastníků. Zpětná vazba a jejich nadšení nás nabilo obrovskou energií.
A ty příběhy po školení. Jedna z účastnic díky dokumentu Základní technické požadavky na web, který jsme na školení dávali, vyreklamovala části webu a díky tomu jí narostl obrat o více jak 40%.
Jedna větší společnost na prodej kol díky školení přehodnotila výsledky výběrového řízení, které u nich aktuálně probíhalo, jelikož dávali důraz na nevhodné zdroje důvěry v uchazeče a nyní už jsou nadšeni ze spolupráce s firmou, kterou si vybrali.
Podobných příběhů se nám sešlo opravdu hodně a jsme moc rádi, že školení tímto posouváte mnohem dále. Takže jsme se rozhodli sesbírat zpětnou vazbu a připravit pokračování, která jdou mnohem více do hloubky: Strategický výzkum a Strategickou optimalizaci. V tomto článku se dozvíte trochu více informací ze zákulisí a o obsahu jednotlivých školení.
Strategický výzkum
Klienti za námi často přichází až ve chvíli, kdy něco nefunguje. A v mnoha případech je to tím, že jejich weby jsou postavené na názoru designera či klienta místo toho, aby reflektovaly potřeby, touhy, obavy či pohled na svět zákazníků. Jan & výzkumnice Eva Petrášová kvůli tomu vytvořili školení Strategický výzkum.
Strategický webdesign byl přednáška. Strategický výzkum je na půl cesty mezi přednáškou a workshopem – porozumět lidem se totiž naučíte jen praxí. Součástí školení je pět praktických cvičení, která pokrývají klíčové části kvalitativního uživatelského výzkumu:
- Nastavení záměru výzkumu
- Volba výzkumných metod
- Tvorba scénáře rozhovoru
- Nácvik aktivního naslouchání
- Vedení rozhovoru
Den po školení můžete začít s uživatelským výzkumem
Budete mít představu o tom, jak naplánovat a zrealizovat uživatelský výzkum, takže se můžete vrhnout do terénu a zkoumat nebo kvalifikovaně najmout agenturu. Každá metoda má jiné nároky na kompetence, ale mnoho z nich můžete obratem začít trénovat.
Navíc dostanete návod
Veškeré dokumenty pro školení Strategický výzkum jsou realizovány formou Trello boardu, tedy si do něj ihned můžete vše během školení zapisovat, abyste měli vše na jednom místě. Předáme vám mimo jiné:
- Plán výzkumu
- Výzkumný report
- Metodický list pro rozhovory se stakeholdery
- Metodický list pro Value Proposition Canvas
- Metodický list pro Kánův model
- Metodický list pro Lean Canvas
- Metodický list pro sekundární výzkum
- Metodický list pro analýzu zákaznické podpory
- Metodický list pro rozhovory
- Metodický list pro online dotazník
- Metodický list pro sociologický dotazník
- Metodický list pro Pop-up výzkum
- Metodický list pro pozorování
Ohlasy účastníků
Zde jsem pro vás vybral dva ohlasy účastníků, co na něj říkají a další ohlasy si můžete přečíst zde.
- Kateřina Foltánková, Obsahová agentura: Ve výzkumech rozhodně nejsem začátečník, a i přesto jsem si odnesla spoustu užitečných tipů a informací. Školení doporučuji, protože vhled do hlav vašich zákazníků je skutečně k nezaplacení.
- Matej Chyla, Liquid design: Veľmi užitočné a hodne praktické školenie. Návod pre zadávateľov ale aj výskumníkov ako sa spoločne dopracovať k vhľadu, na základe ktorého je možné realizovať kvalifikovanejšie rozhodnutia.
Tohle je na #skoleniwebu prostě standard pic.twitter.com/30XHlkDmcN
— Martin Kováč (@ma_kovac) November 22, 2017
Termíny
Jsou poslední 3 termíny:
- 8. 2. 2018 – Praha
- 15. 2. 2018 – Brno
- 27. 2. 2018 – Praha
Více informací a referencí zjistíte na webu Strategický výzkum.
Strategická optimalizace
Strategický výzkum je více o redesignech projektů. Strategická optimalizace je o jejich dlouhodobém a především smysluplném vylepšování.
Děkujeme našim klientům! Zejména těm, kteří nám dovolili sdílet data a výsledky optimalizací. Na školení uvidíte opravdu hodně praktických ukázek a výsledků, co se nám kde povedlo.
Praktické příklady, data, výsledky
Ukážeme si proces optimalizace objednávkového procesu velkého e-shopu, kde jsme zvedli průchodnost objednávkového procesu z 37,22 % na 64,18 %. Celý tento proces je rozdělen do 11 kroků a v každém kroku přesně uvidíte, co jsme dělali a jaký to mělo celkový vliv.
Příprava webu pro optimalizaci
Ne každý web je rozumné hned optimalizovat. Připravili jsme pro vás kroky, které musíte splnit předtím, než se vrhnete na optimalizaci. Sami tak zjistíte, jak moc je důležité si web proklikat na různých zařízeních nebo si web kontrolovat díky různým nástrojům. Vše si ukážeme v praktických ukázkách i z webů účastníků školení.
Metody a jejich vyhodnocování prakticky
Projdeme si nejdůležitější metody optimalizace a více se zaměříme na vyhodnocování nahrávání návštěvníků dle nástrojů Hotjar.com nebo Smartlook.com a dle heatmap. Většina z nás ví, že existují, ale skoro nikdo v nich neumí najít odpovědi. Proto si ukážeme praktické příklady na e-shopu Bellarose.cz, jak na to a jak to kombinovat s dalšími metodami, abyste si své závěry mohli opravdu správně vyhodnotit.
Vyzkoušíte si to prakticky
Na školení máme dva workshopy: ideační workshop s prioritizací, jak správně vybrat jednotlivé kroky optimalizace, a na konci školení si vyzkoušíte praktické uživatelské testování svého vlastního webu.
Druhé školení od @Jan_Kvasnicka @janrezac https://t.co/hfMoOI1SAW zatím super praktické, včetně mini ideačního workshopu #skoleniwebu pic.twitter.com/13P4qoPeml
— David Kočí (@Koci_David) November 16, 2017
Dokumenty
Připravili jsme pro vás 12 praktických dokumentů, díky kterým budete mnohem lépe zvládat proces optimalizace ve vašich firmách:
- Slovníček pojmů – abyste se v celém procesu optimalizace a při komunikaci neztratili.
- Seznam doporučených nástrojů – abyste se dokázali v tom obrovském počtu nástrojů co nejlépe zorientovat a vybrat si ten správný.
- Know-how base – ukázka zapisování zpětné vazby pro zákaznickou podporu a jak s ní prakticky pracovat.
- Metodický list analýzy klíčových slov – abyste lépe věděli, co vše vám analýza klíčových slov může dát a jak s ní pracovat.
- Příklady definice KPI – díky této ukázce lépe pochopíte, jak si správně nastavit KPI.
- Sběr podkladů k optimalizaci – ukázka dokumentu pro sběr podkladů k optimalizaci a jak si to vše u klientů zapisujeme, aby se nikdy na nic nezapomnělo.
- Prioritizace podkladů k optimalizaci – ukázka dokumentu, jak tyto podklady následně prioritizovat a vybrat ty, které budou mít největší vliv pro náš byznys za co nejlépe financí.
- Proces řízení optimalizace ve velkých firmách – u velkých firem je problém určit, kdo má kdy do tohoto procesu zasahovat, abychom si šetřili čas. Proto jsme pro vás připravili tuto ukázku, kde vidíte, jak složité to kolikrát může být.
- Metodický list pro kartičkové testy – abyste lépe věděli, jak se na ně připravit a jak je reálně provádět.
- Metodický list pro uživatelské testování – připravili jsme pro vás podrobný návod, jak na to a na co si dát pozor.
- Metodický list pro heatmapy – opět abyste lépe věděli, jak se na ně připravit a jak je reálně provádět.
- Důvěryhodnost – framework pro definici důvěryhodnosti vašeho webu a na co byste určitě neměli zapomenout. Důvěryhodnost je bohužel hodně podceňovaná a tento dokument vás na všechna důležitá místa upozorní.
Ohlasy účastníků
Co říkají o školení účastníci? Další ohlasy si můžete přečíst na webu školení.
- Petra Vavříčková, Tipa marketing manager: Honzu znám již delší dobu a vždy je pro mě velkou inspirací. Nyní jsem se zúčastnilo jeho školení Strategická optimalizace, které má s Janem Řezáčem, a nezklamali mě. Jejich školení bylo propracované do posledního detailu. Od programu nabitého informací, příkladů z praxe až po vyzkoušení, jak probíhá testování webových stránek. Za mě říkám velké ANO. Neváhejte a nenechte si ujít jejich školení.
- Sandra Tejnecká, UX designerka: Sebevzdělávání, ze kterého si odnáším hlavu plnou skvělé teorie, je fajn. Raději si však odnáším konkrétní praktické tipy. A propojení teorie s praxí bylo nosným tématem celého školení. V tom (nejen) bylo opravdu výborné. Mám užitečné poznámky, ještě užitečnější materiály a konkrétní úkoly pro další cestu za lepšími výsledky. Jít na školení Honzy a Jana je zkrátka strategické :).
Při optimalizaci webu je důležitá PRIORITOZACE -> Problém -> Nápad -> Umístění -> Urgence -> Přínos -> Náklady -> Čas -> Výsledek #skoleniwebu pic.twitter.com/zcUUS77GzC
— Lukáš Dubina (@LukasDubina) November 16, 2017
Termíny
Máme poslední 3 termíny:
- 13. 2. 2018 – Praha – posledních pár míst
- 22. 2. 2018 – Praha
- 1. 3. 2018 – Brno
Pokud vás školení zaujalo, více informací a referencí zjistíte na našem webu Strategická optimalizace.
Pomozte nám zlepšit svět webdesignu pro klienty i dodavatele. Těšíme se na vás!
Díky. Svůj web se snažím posouvat dál a dál, a je vidět, jak se pomalu ale jistě zlepšuje.
Souhlasím s větou “Ne každý web je rozumné hned optimalizovat.” :-)