(Ne)konference PPC reklama 2013 a její průběh

Dne 26.2.2013 se konala (Ne)konference PPC reklama 2013 v Brně, kterou pořádala agentura Besteto. Přednášky byly zaměřeny na objasnění novinek, které chystají AdWords, Sklik a Etarget a celá akce byla zakončena společnou panelovou diskuzí. Jednotlivé přednášky byly rozděleny do dvou části: samotné prezentace a diskuze s publikem. Sám jsem byl hodně zvědav, na jaké novinky se můžeme těšit. (Ne)konference probíhala v hudebním klubu Leitnerka a byla v celá v neformálním duchu, což byla hodně zajímavá změna. Vstupné bylo dobrovolné.

Organizace

Z pohledu organizace byla konference zvládnuta velice dobře. Už od příjezdové cesty byly na sloupech šipky s popisem, kde se má jet. Při zápise na konferenci jsme dostali odznáčky a mohli jsme si také ihned zakoupit oběd. Výběr ze 3 jídel, které byly dovezeny přímo do klubu. Nemuseli jsme tedy nikde chodit a networking tak nemusel být přerušen.

Za sebe jsem se opět ujistil, že si musím nutně pořídit tablet, jelikož v sále byla poměrně tma a louskat teď po sobě psané poznámky je celkem zážitek :) Doufám, že nakonec budou i videa, jelikož bych se na přednášky a především na diskuze rád podíval ještě jednou.

Představení (Ne)konference – Michal Janík

Začátek byl opravdu netradiční. Michal pověděl, na co se můžeme těšit a proč se jedná o (Ne)konferenci. Poté nás všechny vyzval, abychom si stoupli stranou a se všemi v sále si potřásli rukou a představili se. Sice zde byl skoro plný sál, ale i tak to bylo velice zajímavé a díky jmenovkám jsem tak během chvilky alespoň orientačně věděl, kdo zde je.

Michal Janík

Etarget dnes a zítra – Marcel Vašš a Matej Kolarovský

Přednášku vedl CEO společnosti Etarget Marcel Vašš. Začal představením firmy a popravdě mě překvapilo, že jsou na trhu již více jak 10 let. Přiznám se, že jsem se ptal hodně lidí, kdo aktivně využívá právě Etarget, a nenašel jsem ani jednoho. I přes tento fakt zde zaznělo spoustu zajímavých informací, díky kterým jej doporučuji alespoň vyzkoušet. Například mají výhradní smlouvu s portály iDnes, Blesk a dalšími, kde se jiné reklamní systémy nedostanou. Také můžete přímo z jejich administrace spravovat své Facebook kampaně.

Zajímavé bylo zamyšlení nad faktem, komu jakou reklamu kdy zobrazit. Na příkladu vysvětlil, že to není opravdu tak jednoduché: „Pokud se vydá článek na téma, jak při letu z Brazílie do Evropy spadlo letadlo, tak určitě nemůžete nabídnout reklamu na letenky nebo na dovolenou v Brazílii“. Poté vysvětloval, jak v takové situaci pracují a uživatelé pomocí cookies zaměřují. Dále se zabýval retargetem, ke kterému uvedl čísla, ze kterých jde poznat úspěšnost:

  • CTR celkem: 0,03388%
  • CTR retarget: 0,0853%
  • Konverzní poměr celkově: 1,33%
  • Konverzní poměr retarget: 5,30%

Při diskuzi se hodně naráželo na působení firmy v zahraničí, v jiných státech a na nelegální techniky. Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:

  • Ve svém systému mají nyní více jak 1300 webů
  • Nejzobrazovanější odkazy na slovo „Česká“
  • Průměrná kampaň má 167 KW
  • Nejdražší kliknutí roku 2013 bylo za 202,20 Kč
  • Běžná cena prokliku od 1,50 – 4,50 Kč
  • Nejlevnější konverze byla 1 Kč
  • Přidejte obrázek, sníží to cenu a zvedne to CTR
  • Nejúspěšnější obrázky jsou západy slunce a ženy v bikinách
  • 35 zaměstnanců
  • 5,5 mio Euro je obrat společnosti za loňský rok v celkem 9 zemích

Marcel Vašš a Matej Kolarovský

Sklik – Jiří Chomát a Ondřej Lukas

Přednášky o Skliku se chopili Jiří Chomát a Ondřej Lukas. Začali tím, že vyhledávání na Seznamu tvoří hlavní reklamní plochu Skliku: 89%. Z tohoto důvodu pracovali na novém způsobu řazení inzerátů, které bude lépe zohledňovat zpětnou vazbu od uživatelů. Poté byl ukázán AB test pro měsíc leden na kterém bylo jasně vidět, jak hodně se zvýšilo CTR a obrat. Zde šla krásně vidět síla AB testů.

Následně byly ukázány náhledy z nového prostředí Skliku, které tento rok bude zveřejněno. Vypadalo velice zajímavě a hlavně hodně barevně. Poté se zamýšleli nad tím, kolik lidí momentálně tvoří jádro Skliku:

  • Produkt
    • 4 produktoví manažeři
    • 4 administrátoři
  • Vývoj
    • 18 vývojářů v 5 týmech
  • Optimalizátoři
    • 30 pro standard správu
    • 6 pro profi správy
  • Konzultanti
    • 4 konzultanti pro agentury a VIP klienty

Hodně zajímavá pak byla diskuze a doufám, že budou i videa. Diskuze se sváděla především k tématu, kdy Sklik sám nastavuje kampaně a pak je agentury přebírají a zjišťují, že nejsou zrovna nejlépe nastaveny. Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:

  • Jeden optimalizátor má na starost i 1000 kampaní
  • Termíny nenaznačujeme, říkáme brzy. To může být zítra nebo za 100 let
  • Je plánována inzerce erotických pomůcek
  • Sitelinky budou brzy
  • Remarketing bude také brzy
  • Přes vašeho obchodníka od Seznamu si můžete zařídit pre-payd smlouvu pro vaše klienty

Jiří Chomát a Ondřej Lukas

Novinky v Google AdWords – Petra Větrovská

Petra začala uvedením PLA (Product Listing Ads), které momentálně běží v 13 krajinách, mezi které se také dostala ČR. O PLA jsem již psal při zhodnocení přednášky Petry na konferenci Internet Marketing 2013. Hodně zajímavé bylo zamyšlení nad tím, jak se zde bude pracovat se zvyšováním konverzních poměrů: „Bude záležet na tom, zda dáte fotku ledničky otevřené, nebo zavřené a jaké obrázky bude volit konkurence“.

Proč byste měli PLA využívat:

  • Lepší míra prokliku
  • Vyšší míra návštěvnosti a míra konverze
  • Jednoduché cílení
  • Větší zásah

Poté Petra představila Rozšířené kampaně a jaké změny nás čekají v nejbližší době. Výhody jsou:

  • Rozšířené přehledy
  • Chytřejší reklamy
  • Výkonné nástroje
  • Úpravy nabídek pro lokality
  • Reklamy zvlášť pro mobily
  • Sitelinky podle času

Bohužel také přináší i řadu nevýhod, mezi které se řadí především konec cílení na tablety. Více informací už v prezentaci, kterou Petra vzorně zveřejnila:

Petra Větrovská

Panelová diskuze

Zde je alespoň ukázka z panelové diskuze, kde se diskutovalo především nad budoucností PPC:

Celkové zhodnocení

Organizace a lidé na konferenci byli super. Trochu jsem čekal, že se zde dozvím více praktických informací. Pro příště by zde mohl být například otevřený workshop nastavování PPC, který by určitě přilákal hodně pozornosti. Musím uznat, že mě hodně mile překvapilo neformální prostředí. Více informací můžete najít na Twitteru pod hashtagem #ppc_cz.

Jak se Vám (Ne)konference líbila?

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

4 komentáře v článku “(Ne)konference PPC reklama 2013 a její průběh” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Tyhle reporty mam rad a doufam, ze v nich budes pokracovat i do budoucna. Nekonala se ted nekdy nejaka affiliate schuzka v Praze? Byl jsi tam?

Leave a Reply to Vladimír Přichystal Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge