Již nějakou dobu jsem zvažoval udělat další dotazník, jelikož série dotazníku zaměřená na blogování a na twitter mi dala opravdu hodně. Rozhodl jsem se zaměřit na téma, které patří mezi mé nejbližší: eshopy a zvyšování konverzních poměrů. Na otázky uvedené v dotazníku se mě často ptají klienti. Vím, že výsledky dotazníku nebudou úplně odpovídat skutečnosti, ale alespoň trochu bych jim chtěl tímto způsobem přiblížit odpovědi na některé jejich otázky. Výsledky dotazníku budou zpracovány do přehledné infografiky. Moc děkuji Kubovi Čižmařovi, který mi dovolil dotazník prezentovat na imsraze, díky čemuž již mám 18 odpovědí. Moc děkuji Vám všem, kteří strávíte pár minutek jeho vyplněním nebo následným sdílením.
Jelikož jsem si během schůzek s klienty zapsal otázek poměrně hodně, rozhodl jsem se pro rozdělení do několika dotazníků. V prvním jsou především obecnější otázky:
- Nakupujete online? Jelikož se dotazník dostane především k lidem prostřednictvím internetu, tak předpokládám, že zde bude většina odpovědí kladných.
- Kolikrát za měsíc nakoupíte online? Na tuto otázku se mě ptal nedávno jeden klient, a tvrdil mi, že lidé nakupují online maximálně 0-3x měsíčně. Chci zjistit, zda má pravdu nebo nikoli.
- Používáte zbožové vyhledávače? Pokud ano, vyberte prosím které. Tato otázka opět vychází z rozhovoru s klientem, který tvrdil, že se zaměřuje pouze na zbozi.cz, což je dle jeho názoru více využívaný srovnávač než heureka.cz.
- Jak se dostanete na cílový eshop, tedy jakou činnost provedete jako první, pokud zjistíte, že potřebujete něco nakoupit? Zajímá mě vliv sociálních sítí a zbožových vyhledávačů.
- Stává se Vám někdy, že se Vám zobrazí eshop a Vy ihned odejdete? Jaké jsou u Vás příčiny okamžitého opuštění eshopu? Jedna z nejčastějších otázek: Proč lidé u nás nenakupují a chodí ke konkurenci? Snad získám zajímavé odpovědi.
- Jaká lákadla Vás zajímají v rámci nákupu nejvíce? Velice zajímavá otázka, která již naráží na psychologii nákupu.
- Stalo se Vám někdy, že jste měli již zboží vložené v košíku, byli jste na objednávce, a přesto jste nákup nedokončili? Pokud ano, uveďte prosím důvod. Další z nejčastějších otázek, na kterou majitelé eshopů chtějí znát odpověď.
- Když hledáte určité zboží, máte o něm jasnou představu, kolika eshopy projdete, než zboží nakoupíte? Tato otázka vyšla z rozhovoru s jedním klientem, který mi vysvětlovat, že vždy nakoupí na prvním nebo druhém eshopu a nikdy nehledá více. Zajímá mě, jak na tom jsou ostatní.
- Čtete si aktuality, novinky nebo články umístěné na eshopu? (Sami aktivně, nikoli pokud jste na ně přišli odkazem nebo z vyhledávání) Má obsah přínos pro návštěvníky, nebo především pro vyhledávače? Určitě má i pro návštěvníky, ale v jaké míře? Zajímavá otázka.
- Jaké informace si na eshopu, nebo o eshopu, rádi přečtete? Podobná otázka jako předešlá, ale z Vašeho pohledu.
- Přihlašujete se k odběru novinek (newsletter) eshopu? Zajímá mě kolik lidí z Vás se aktivně přihlašuje k odběru novinek.
- Co Vás dokáže odradit od nákupu na eshopu? Co Vám nejvíce vadí? Zde se hodně těším na odpovědi, snad budou dost zajímavé.
Pokud někoho z Vás zajímají jiné otázky ohledně eshopů a nakupování, máte možnost je napsat. Ještě jednou moc všem děkuji za vyplnění a za sdílení dotazníku. Dotazník naleznete níže v článku nebo na tomto odkaze. Jakékoliv připomínky jsou vítány.
Ještě jednou moc všem děkuji za vyplnění a za sdílení dotazníku.
Většinou si čtu recenze na daný e-shop a až pak nakupuji. Zatím jsem se nespálil.
Tom recently posted..Valentine doll boy and girl