Dne 26.2.2013 se konala (Ne)konference PPC reklama 2013 v Brně, kterou pořádala agentura Besteto. Přednášky byly zaměřeny na objasnění novinek, které chystají AdWords, Sklik a Etarget a celá akce byla zakončena společnou panelovou diskuzí. Jednotlivé přednášky byly rozděleny do dvou části: samotné prezentace a diskuze s publikem. Sám jsem byl hodně zvědav, na jaké novinky se můžeme těšit. (Ne)konference probíhala v hudebním klubu Leitnerka a byla v celá v neformálním duchu, což byla hodně zajímavá změna. Vstupné bylo dobrovolné.
Organizace
Z pohledu organizace byla konference zvládnuta velice dobře. Už od příjezdové cesty byly na sloupech šipky s popisem, kde se má jet. Při zápise na konferenci jsme dostali odznáčky a mohli jsme si také ihned zakoupit oběd. Výběr ze 3 jídel, které byly dovezeny přímo do klubu. Nemuseli jsme tedy nikde chodit a networking tak nemusel být přerušen.
Za sebe jsem se opět ujistil, že si musím nutně pořídit tablet, jelikož v sále byla poměrně tma a louskat teď po sobě psané poznámky je celkem zážitek :) Doufám, že nakonec budou i videa, jelikož bych se na přednášky a především na diskuze rád podíval ještě jednou.
První fotky z #ppc_cz sice na FB, ale lepší než nic, ne? facebook.com/media/set/?set…
— Vladimír Přichystal (@prichystal) February 26, 2013
Představení (Ne)konference – Michal Janík
Začátek byl opravdu netradiční. Michal pověděl, na co se můžeme těšit a proč se jedná o (Ne)konferenci. Poté nás všechny vyzval, abychom si stoupli stranou a se všemi v sále si potřásli rukou a představili se. Sice zde byl skoro plný sál, ale i tak to bylo velice zajímavé a díky jmenovkám jsem tak během chvilky alespoň orientačně věděl, kdo zde je.
Etarget dnes a zítra – Marcel Vašš a Matej Kolarovský
Přednášku vedl CEO společnosti Etarget Marcel Vašš. Začal představením firmy a popravdě mě překvapilo, že jsou na trhu již více jak 10 let. Přiznám se, že jsem se ptal hodně lidí, kdo aktivně využívá právě Etarget, a nenašel jsem ani jednoho. I přes tento fakt zde zaznělo spoustu zajímavých informací, díky kterým jej doporučuji alespoň vyzkoušet. Například mají výhradní smlouvu s portály iDnes, Blesk a dalšími, kde se jiné reklamní systémy nedostanou. Také můžete přímo z jejich administrace spravovat své Facebook kampaně.
Zajímavé bylo zamyšlení nad faktem, komu jakou reklamu kdy zobrazit. Na příkladu vysvětlil, že to není opravdu tak jednoduché: „Pokud se vydá článek na téma, jak při letu z Brazílie do Evropy spadlo letadlo, tak určitě nemůžete nabídnout reklamu na letenky nebo na dovolenou v Brazílii“. Poté vysvětloval, jak v takové situaci pracují a uživatelé pomocí cookies zaměřují. Dále se zabýval retargetem, ke kterému uvedl čísla, ze kterých jde poznat úspěšnost:
- CTR celkem: 0,03388%
- CTR retarget: 0,0853%
- Konverzní poměr celkově: 1,33%
- Konverzní poměr retarget: 5,30%
Při diskuzi se hodně naráželo na působení firmy v zahraničí, v jiných státech a na nelegální techniky. Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:
- Ve svém systému mají nyní více jak 1300 webů
- Nejzobrazovanější odkazy na slovo „Česká“
- Průměrná kampaň má 167 KW
- Nejdražší kliknutí roku 2013 bylo za 202,20 Kč
- Běžná cena prokliku od 1,50 – 4,50 Kč
- Nejlevnější konverze byla 1 Kč
- Přidejte obrázek, sníží to cenu a zvedne to CTR
- Nejúspěšnější obrázky jsou západy slunce a ženy v bikinách
- 35 zaměstnanců
- 5,5 mio Euro je obrat společnosti za loňský rok v celkem 9 zemích
Sklik – Jiří Chomát a Ondřej Lukas
Přednášky o Skliku se chopili Jiří Chomát a Ondřej Lukas. Začali tím, že vyhledávání na Seznamu tvoří hlavní reklamní plochu Skliku: 89%. Z tohoto důvodu pracovali na novém způsobu řazení inzerátů, které bude lépe zohledňovat zpětnou vazbu od uživatelů. Poté byl ukázán AB test pro měsíc leden na kterém bylo jasně vidět, jak hodně se zvýšilo CTR a obrat. Zde šla krásně vidět síla AB testů.
Následně byly ukázány náhledy z nového prostředí Skliku, které tento rok bude zveřejněno. Vypadalo velice zajímavě a hlavně hodně barevně. Poté se zamýšleli nad tím, kolik lidí momentálně tvoří jádro Skliku:
- Produkt
- 4 produktoví manažeři
- 4 administrátoři
- Vývoj
- 18 vývojářů v 5 týmech
- Optimalizátoři
- 30 pro standard správu
- 6 pro profi správy
- Konzultanti
- 4 konzultanti pro agentury a VIP klienty
Hodně zajímavá pak byla diskuze a doufám, že budou i videa. Diskuze se sváděla především k tématu, kdy Sklik sám nastavuje kampaně a pak je agentury přebírají a zjišťují, že nejsou zrovna nejlépe nastaveny. Zde je pár dalších zajímavostí z přednášky:
- Jeden optimalizátor má na starost i 1000 kampaní
- Termíny nenaznačujeme, říkáme brzy. To může být zítra nebo za 100 let
- Je plánována inzerce erotických pomůcek
- Sitelinky budou brzy
- Remarketing bude také brzy
- Přes vašeho obchodníka od Seznamu si můžete zařídit pre-payd smlouvu pro vaše klienty
Novinky v Google AdWords – Petra Větrovská
Petra začala uvedením PLA (Product Listing Ads), které momentálně běží v 13 krajinách, mezi které se také dostala ČR. O PLA jsem již psal při zhodnocení přednášky Petry na konferenci Internet Marketing 2013. Hodně zajímavé bylo zamyšlení nad tím, jak se zde bude pracovat se zvyšováním konverzních poměrů: „Bude záležet na tom, zda dáte fotku ledničky otevřené, nebo zavřené a jaké obrázky bude volit konkurence“.
Proč byste měli PLA využívat:
- Lepší míra prokliku
- Vyšší míra návštěvnosti a míra konverze
- Jednoduché cílení
- Větší zásah
Poté Petra představila Rozšířené kampaně a jaké změny nás čekají v nejbližší době. Výhody jsou:
- Rozšířené přehledy
- Chytřejší reklamy
- Výkonné nástroje
- Úpravy nabídek pro lokality
- Reklamy zvlášť pro mobily
- Sitelinky podle času
Bohužel také přináší i řadu nevýhod, mezi které se řadí především konec cílení na tablety. Více informací už v prezentaci, kterou Petra vzorně zveřejnila:
Panelová diskuze
Zde je alespoň ukázka z panelové diskuze, kde se diskutovalo především nad budoucností PPC:
@vetrovka @jirkach Ondra, Marcel a Matej při panelové diskusi o @etarget_cz @sklik @adwords na #ppc_cz twitter.com/besteto_cz/sta…
— Besteto (@besteto_cz) February 26, 2013
Celkové zhodnocení
Organizace a lidé na konferenci byli super. Trochu jsem čekal, že se zde dozvím více praktických informací. Pro příště by zde mohl být například otevřený workshop nastavování PPC, který by určitě přilákal hodně pozornosti. Musím uznat, že mě hodně mile překvapilo neformální prostředí. Více informací můžete najít na Twitteru pod hashtagem #ppc_cz.
Jak se Vám (Ne)konference líbila?
Follow @prichystal
Super shrnutí, Honzo. Díky. Smekám klobouk, jak rychle a v jakém rozsahu jsi schopný psát reporty z akcí.
Vladimír Přichystal recently posted..Srovnáme.cz: akční nabídka pro účastníky (ne)konference
Follow @Jan_Kvasnicka
Děkuji, jsem moc rád, že se report líbí :)
Kvasnička Jan recently posted..Affiliate partneři pozor: Email Academy Premium vypadá jako zlatý grál
Tyhle reporty mam rad a doufam, ze v nich budes pokracovat i do budoucna. Nekonala se ted nekdy nejaka affiliate schuzka v Praze? Byl jsi tam?
Follow @Jan_Kvasnicka
Děkuji, určitě v nich budu pokračovat. I na affiliate sraze jsem byl, ale ten byl spíše pokec u pivka bez řízené diskuze. Příště snad bude už alespoň nějaké představení a již o tomto sraze napíši report :)
Kvasnička Jan recently posted..7 základních tipů pro zvýšení konverzního poměru