Co mi dala Email Academy 2 a proč se těším na Email Academy Premium

Kurz Email Academy 2 mě hodně oslovil a prošel jsem si všechna videa na jeden zátah již 2x. Musím říci, že je to opravdu informacemi nabitý produkt, který hodně využívám v praxi a do budoucna ještě více využiji. Poměrně často se setkávám s otázkou: Co ti Email Academy 2 (dále jen EA2) dala? Stojí to za to? A právě proto píši tento článek, abych na tuto otázku odpověděl a abych trochu poodkryl obsah EA2 pro ty, kteří neví, co od Email Academy Premium čekat.

Skeptický pohled na věc

Asi jako většina lidí jsem měl ze začátku skeptický pohled na samotný kurz Email Academy a uvažoval jsem, zda emaily mohou vůbec tak dobře fungovat. Když jsem se dostal ke kurzu poprvé, tak mé největší zkušenosti s emailingem byly spamy od slevových portálů nebo eshopů, kde jsem nakoupil. Dnes už naštěstí některé firmy dokáží s emailem pracovat úplně jinak a je to znát, i když spamy jsou stále na denním pořádku. Sám jsem si celý proces vyzkoušel při spolupráci pro jednu společnost, kde jsme vymýšleli strategii pro více jak 30 000 kontaktů a díky EA2 jsem věděl, co dělat. Pokročilá segmentace a hloubková personalizace dokázala zvýšit obrat firmy hodně značným způsobem, kdy obrat z emailingu tvoří v některých měsících více jak 40% celkového obratu, což je opravdu obrovské číslo.

Email Academy 2

Chtěl jsem nejprve udělat takový větší průřez celým kurzem, ale mé poznámky čítají 34 stran A5. Proto jsem se rozhodl udělat jen takový menší výpis zajímavostí podle jednotlivých částí EA2, kterých je 9. Jsou zde pak další bonusy, jak videa, tak PDF, ale těm se nyní věnovat nebudu. Zde je popis jednotlivých částí a nejzajímavější body z nich:

1. Strategie

  • 4 hlavní pilíře strategie:
    • Správné sdělení
    • Správný člověk
    • Správný způsob
    • Správný čas
  • Současná situace: spam je všude
  • Klíčový prvek strategie: dělat věci jinak, nebýt ta ryba v proudu, ale plavat proti proudu
  • Přílišný reklamní tlak vyvolává odpor
  • Poskytujte řešení, pomáhejte a učte
  • Zákazníkova cesta
    • 1. Vědět
    • 2. Věřit
    • 3. Koupit
    • 4. Doporučit
  • Neobtěžujte, nenuďte, neposílejte spam
  • Zákazník je někdo jako Vy
  • Dávej a bude ti dáno

2.Obsah

  • 67% zákazníků, kteří Vám řekli ne, jsou schopní do roka nakoupit
  • Dle výzkumu serveru Rozhladna.sk: Jak dlouho před nákupem se o nás zákazníci dozvěděli?
    • do 30 dní: 14%
    • 30-365 dní: 58%
    • 1-4 roky: 28%
  • Hodnotný a čtivý obsah:
    • Pomáhá, řeší problémy
    • Vzdělává a učí
    • Informuje
    • Překvapuje, šokuje
  • Snažte se budovat obsah sami, dávejte navenek Vaše know-how

3. Databáze

  • Tradiční bitva mezi těmi, co kupují databáze, a těmi, co si sami sbírají kontakty: doporučeno nekupovat databáze
  • Nespamujte
  • Vždy musí být možnost odhlásit se
  • Budování vlastní databáze je tvorba cílené databáze
  • V tomto případě má kvalita přednost před kvantitou
  • Nemáte dost kontaktů? Neříkáte si o ně
  • Sbírejte emaily pomocí formulářů: čím méně polí pro vyplnění, tím větší úspěšnost
  • Nezapomínejte na offline kontakty

4. Email

Zde David uvedl 22 plavidel pro tvorbu účinného emailu, které obsahovaly spoustu ukázek z praxe, ať těch správných nebo špatných. Díky tomu dostanete daleko lepší přehled o tom, jak by měl email vypadat. Uvedu pouze ty nejdůležitější body:

  • Máte 5 sekund na to zaujmout
  • Vsaďte na jednoduchost
  • Odlište se, buďte rozpoznatelní
  • Kontrast táhne oči
  • Na velikosti písma záleží
  • Nepoužívejte jen obrázky
  • Důležitý je obsah předmětu, hlavičky a patičky
  • Když jeden dělá totéž, není to totéž

5. Odesílání

  • Dle zákona musíte mít souhlas pro zasílání obchodních sdělení
  • Email by měl obsahovat odhlašovací odkaz
  • Pro rozesílání emailů nepoužívat Outlook
  • Lokální aplikace na pc jsou pouze chytřejší Outlook
  • Ideální jsou komplexní aplikace
  • Klíčové vlastnosti optimálního řešení
    • Úspora času
    • Vysoká doručitelnost
    • Rychlost
    • Statistiky a vyhodnocování
    • Automatické odhlášení
    • Sběr kontaktů
    • Webové formuláře
    • Autorespondery, triggery
  • Cena je většinou určena paušální platbou nebo platbou za kredit (dražší možnost)
  • Neposílejte emaily moc často, ale toto je závislé na oboru (Zoot.cz odesílá email každý den)
  • Testujte časy odesílání emailů

6. Statistiky

  • Čtení emailů (open-rate): kolik lidí si email otevřelo
    • Sledování díky kontrolních obrázků 1×1 px
    • Reálné hodnoty jsou většinou 1,5 – 2x více, jelikož někteří mají nastaveno zakázané stahování obrázků
    • Čtenost obvykle v rozmezí 10 – 50%
    • I po měsíci je kampaň stále aktuální
  • Kliknutí na odkazy (click-rate)
    • Mezi 1 – 20%
  • Počet odhlášených z kampaně
    • 0,1 – 0,8 %
  • Vrácené zprávy (bounce -rate)
    • 1 – 5 %
  • Statistiky prohlížečů
  • Konverze
    • 0,1 – 10 %

7. Automatizace

  • Každou minutu se rodí nový zákazník
  • Nástroje automatizace
    • Autorespondery – autoodpovídač – posílá po určité době nebo ihned
    • Email série
    • Triggery – odesílá emaily při splnění podmínky = závislá akce

8. Komunikační mapa

  • Naviguje od otevření obchodní příležitosti až po fakturaci
  • Mapa od zdroje k prodeji
  • Definice odpovědnosti a následné kroky
  • 67% zákazníků, kteří řekli NE, jsou ochotni koupit daný produkt do jednoho roka
  • 81% prodejů se uzavírá až po pátém kontaktu
  • Zdroje kontaktů – komunikační kanály

9. Miliónové impérium

V tomto kroku David popisuje budování impéria, na který byl vytvořen samostatný infoprodukt MiliónovéImpérium.cz.

Email Academy Premium

Dnes bylo zveřejněno video s obsahem pro Email Academy Premium (dále jen EAP) a David v tomto videu říká, že celý kurz bude dvojnásobně obsáhlejší. Sám jsem popravdě zvědav, jaký nový obsah zde bude a sám ze své zkušenosti vím, že se člověk s každou email kampaní dozví něco nového. Hodně mě zaujala nabídka platformy 2.0, což je souhrn aplikací, které David a jeho tým využívají při své práci: SmartEmailing, Fapi, Anabix, AffilBox a MioWeb, které jsou nabízeny jako balíček za roční cenu 4 771 Kč při zakoupení kurzu EAP, což je cena opravdu minimální, když vezmeme v potaz celkovou cenu tohoto balíčku, která činí 47 710 Kč na rok.

Shrnutí

I když jsem absolvoval EA2 tak se na nový kurz EAP těším a opravdu jsem zvědav, co nového se dozvím. Spousta lidí je proti těmto kurzům, proti stylu propagace nebo proti infoproduktům obecně, ale já jsem v nich našel podporu pro své podnikání, ať to byla již zmíněna EA2, ŠkolaNávyků a další. Hodně rád čtu, ať již knihy nebo články (opravdu ve velkém), a forma infoproduktu je pro mě příjemná změna při vzdělávání.

Ano, je pravda, že se opět vyrojila banda vykuků, kteří se snaží na EAP vydělat, spamují a porušují tak pravidla EAP samotné, ale takoví lidé zde bohužel budou pořád. A v poslední řadě se hodně těším na vyhodnocení affiliate partnerů, jelikož ceny a jejich motivace jsou zde opravdu vysoké.

eap-b-468x60-gif-256.gif

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

8 komentáře v článku “Co mi dala Email Academy 2 a proč se těším na Email Academy Premium” Komentáře jsou DOFOLLOW

  1. Já pořád těm kecům od Kirše nějak nevěřím, i když EmailAcademy na mě docela zapůsobila (Pavel Říha má s Kiršem asi nějaký kšeft, protože se mi přes odkaz v newsletteru od něj podařilo prokousat až k placené části EA gratis, ale vážně se v tom nevyznám, tudíž nevím, zdali je to vlastně placená část). Je to jako s Bieberem – půlka by ho zabila a půlka by se pro něj zabila…

  2. Pořád nechápu, jak někdo za tento infoprodukt může utratit takové zásadní peníze. Možná bych se měl vzdát předsudků, které jsem někde načetl a produkt prozkoumat.

Leave a Reply to Kvasnička Jan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge