Jak jsou na tom projekty dva měsíce po Jetpack Weekendu

Již je to už více jak dva měsíce co tato akce proběhla. Pro ty, co neví, co je Jetpack Weekend: v termínu 15-17.6. 2012 se konal víkendový pobyt v Teplicích nad Bečvou, kde se na celý víkend “zavřeli” majitelé projektů nebo nápadů a mentoři. Cílem bylo pomoci rozvinout projekty, upozornit na chyby a celkově je zhodnotit a nasměrovat k úspěchu. Již jsem napsal jeden článek, který popisoval situaci těsně před samotným víkendem: Jetpack Weekend – možnost získat kvalitní feedback pro vaše projekty nebo startupy. Nyní bych se rád podíval na situaci okolo projektů, zda jim tato akce něco dala a jak vůbec celá akce proběhla. Zajímá mě výsledek této akce, zda byla prospěšná, nebo nikoli.

Mentoři 

Předem musím říci, že se sešli super lidi a atmosféra byla velice přátelská. Povídání do noci u pivka a řešení problémů kolem projektů i ve dvě ráno bylo na denním pořádku. Pořadatelům se hodně vydařil výběr mentorů, kteří dokázali pokrýt velké spektrum znalostí. Mezi mentory se mnou byli:

  • Jan Brunec – Spolumajitel společnosti Webdevel s.r.o. a majitel několika společnosti z oblasti IT a e-commerce. Honza byl spolupořadatel této akce.
  • Jarek Mikeš – Majitel společnosti WebSeller s.r.o. Jarek se za poslední tři roky aktivně věnuje rozjíždění start-upů a v několika z nich figuruje jako investor. Jeho poslední spuštěný projekt Magiclist má velký potenciál.
  • Martin Krudenc – Autor projektu eStranky.cz, kde získal velké zkušenosti s investicemi, které se snaží dále využívat v praxi. Projekt eStranky.cz úspěšně prodal a nyní se věnuje dalším projektům.
  • Lukáš Kypus – Zakladatel NFCengine, který působil po celé Evropě. Má zkušenosti s implementací rozsáhlých message a IM platforem u mobilních operátorů. Již několikrát úspěšně investoval do projektů.
  • Mário Roženský – Majitel affiliate systému AffilBox a jeden z mála propagátorů affiliate, o kterém píše na svém blogu. Nyní také zastává funkci affiliate manažera v projektu Miliónové impérium.

Projekty, o kterých se můžeme bavit veřejně

Projektů se účastnilo celkem 8 a musím říci, že některé z nich byly opravdu velice zajímavé. O některých se bohužel ještě nemůžeme zmínit, ale připravil jsem pro Vás hodnocení s těmi, o kterých se bavit můžeme:

Ostrava žije

Projekt určený pro rychlé hledání akcí v daném městě se startovacím městem Ostrava. Autorem je Jiří Urbášek, a zde je jeho vyjádření:

„Jsem strašně rád, že jsem tam mohl jet. Díky složení mentorů jsem získal názor na svůj projekt z různých úhlů pohledů. Zároveň se tam sešla i bezva parta startupistů. Takže to byl víkend nabitý kvalitními lidmi s kvalitními názory. A celkově to bylo velmi inspirativní prostředí. Kladně hodnotím, že jsme vyjeli někde “mimo” a byli jsme tam 3 dny v kuse zavření a mohli diskutovat ráno, večer, během oběda, prostě kdykoliv.
Na Jetpack jsem jel spíše jen s myšlenkou a díky názorům mentorů jsem získal poměrně jasnou představu, jak dále rozvíjet svůj projekt. Takže bych byl schopen uskutečnit nějaké další kroky a posunout projekt kupředu. Ale z názoru mentorů i mého je ostravazije.cz spíše typ projektu běhu na delší trať, kdy je nutné nejdříve vybudovat komunitu a věnovat hodně času a úsilí předem, než začnou být viditelné výsledky. A po zvážení jsem se rozhodl, že do toho jít nechci, takže jsem to utnul bez větší časové ztráty a budu se věnovat jiným věcem a hledat nějaké jiné nápady.
Takže jsem díky Jetpacku získal hromadu zajímavých zkušeností a nových kontaktů a také jsem identifikoval náročnost svého projektu a rozhodl se, že se mi v současné době vyplatí investovat svůj čas někde jinde.“

Tripitoo.com

Je sociální platforma pro cestovatele a turisty, jejíž základem je světový průvodce pro plánování, trasování a vizualizaci cest. Cílem je vytvořit otevřeného cestovatelského průvodce, pomocí kterého mohou uživatelé snadno sdílet zkušenosti z cest a informace o světových destinacích. Uživatelé si mohou prohlížet zajímavá místa přímo v mapě, pročítat si informace ke zvolenému místu a výběrem oblíbených míst si snadno naplánovat výlet. Při uskutečňování výletu se pak mohou podělit o své zážitky pomocí blogu doplněného o mapku procestovaných míst či itinerář, na jejichž základě se mohou ostatní uživatelé inspirovat pro své výlety. Autorkou projektu je Dana Brhelova, která jej prezentovala a zde je její vyjádření:

„Největší přínos vidím v navázání spolupráce s jedním z mentorů Jarkem Mikešem, kterému se projekt velmi líbil a oslovil nás s nabídkou vstupu do projektu jako partner. Od té doby se na projektu už čile pracuje: upravuje se funkčnost webu, navrhuje se databáze a nový design. Pokud vše půjde dobře, do měsíce začneme testovat první verzi aplikace. Na úvodní testování stále hledáme zájemce, kteří si budou moci jako první vyzkoušet naši aplikaci a svými náměty ji pomohou zlepšit.

Jetpack Weekend byl pro náš projekt velmi důležitý, protože díky němu se projekt začíná rozjíždět a zvýšily se tak šance, že si uživatelé budou moci našeho cestovatelského průvodce vyzkoušet v poměrne brzké době. Co nám Jetpack Weekend dal:

  • Komplexní pohled a zpětnou vazbu na projekt od lidí z praxe. Konkrétně v našem případě se ukázalo, že business plán není navržen až tak špatně, ale že ho lze doplnit ještě o další příjmové kanály, které by zajišťovaly efektivnější způsob monetizace.
  • Přesná doporučení, jakým směrem projekt vést. Konkrétní rady, co je potřeba udělat, aby mohla být aplikace co nejdříve spuštěna, jak více zapojit a motivovat uživatele do zlepšování aplikace, či jak personalizovat obsah.
  • Možnost poslechnout si prezentace jiných projektů společně s komentáři mentorů. Nikdy nevíte, kdy budete řešit stejný problém.
  • Možnost vyzkoušet si prezentovat projekt před potencionálními investory, leč v bezpečném zkušebním prostředí. Nejde ale jen o samotné prezentování, ale také o ustání argumentů kladených mentory a účastníky. Zkrátka ten pocit, že jdete s vlastní kůží na trh a to doslova.
  • V neposlední řadě Jetpack Weekendu vděčím i za cenný networking. Poznala jsem tak mnoho zajímavých lidí i kamarádů, se kterými se teď potkáváme na dalších akcích.“

Pikr.cz

Tento projekt byl nejdále ze všech projektů, které se Jetpack Weekendu účastnili. Perfektně sladěni ve stejných Pirk trikách přijeli Adam Surák, Filip Surák a Jakub Haluša, autoři projektu. Díky tomuto projektu můžete najít člověka, pikra, pro určitou práci, třeba sekání zahrady. Vy, z pohledu pikru, jste boss, který práci zadává. Takto funguje nabídka a poptávka v systému a nutno říci, že tam jsou kolikrát opravdu zajímavé nabídky.

K tomu, jak si projekt vede, se vyjádřili Adam:

„Po dvou měsících jsme na tom tak, že jsme:

  • se ujistili, že Pikr není zase až taková blbost
  • se pustili do implementace jednotlivých tipů mentorů – od nejlevnější a nejjednodušších po složitější a dražší
  • vylepšili programátorský tým o dalšího člověka
  • začali věnovat hodně času rozvoji propagace a obchodní stránce“

a Jakub:

„Jedna z věcí, kterou jsme nově implementovali, je nový stupeň ověření. Jedná se o jakýsi mezistupeň mezi inkognito a prvním kontaktem s člověkem s pikru (v tuto chvíli je prvním kontaktem videohovor). Princip spočívá v odeslání premium SMS, která slouží jednak k ověření telefonního čísla, ale hlavně lehce zvýší kredit těm, kteří se ověřit opravdu chtějí. Poznali jsme, že morálka uživatelů při ověřování není nejlepší a nás to velmi časově vytěžovalo.
Další věcí, na které teď převážně pracujeme, jsou korporátní a VIP profily. Ty budou mít oproti klasickým profilům řadu výhod. Jedním z typů, které jsme dostali na JPW, bylo usnadnění zadávání úkolů pro zaneprázdněné lidi. Nyní jednáme s jedním obchodním partnerem, jenž by pro nás měl zajišťovat operátorku, která bude k dispozici na telefonní lince a bude zadávat úkoly podle informací sdělených právě přes telefon. Zároveň by měla Bosse následně informovat o nabídkách.
Taky jsme na JPW jeli s tím, že máme problém se sháněním Bossů. To je sice pravda, nicméně jsme zastínili fakt, že je potřeba nasbírat kritickou masu Pikrů. Proto se nyní snažíme posílit uživatelskou základnu právě z řad Pikrů. Spustili jsme cílenou kampaň na Facebooku a plánujeme oslovit studijní oddělení několika vysokých škol, které bychom rádi využili k propagaci Pikru pomocí hromadných mailů mezi studenty.
Další, hodně zásadní věcí, je posun v jednání s investory a partnery. Máme vidinu naboostování Pikru s jejich pomocí, takže teď hlavně uvažujeme nad tím, jak celou spolupráci uchopit a jak budeme muset změnit naše dosavadní životy.“

Shrnutí

Musím uznat, že sledovat projekty dále v jejich činnosti je opravdu super a už teď se těším na uveřejnění dalších projektů, o kterých se zatím nemůžeme bavit. Co Vy si myslíte o podobných akcích? Jak je vidět a můžu sám osobně potvrdit, tak fungují velice dobře. V tomto případě je jen škoda, že autoři Jetpack Weekendu to nedotáhli dokonce i po této akci, jak původně bylo plánováno. Doufám, že tato akce bude i příští rok a už teď jsem zvědav, jaké projekty se zde přihlásí.

 

Kvasnička Jan

Autor článku se zabývá testováním použitelnosti, zvyšováním konverzních poměrů, návrhem webových aplikací, mentoringem projektů nebo služeb, monetizací a marketingem.

Podobné články

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge