Jak jsem již psal v předchozím článku Nové trendy ve vyhledávání u eshopů v zahraničí, tak ve dnech 2-3.10.2013 jsem se účastnil konference Ecommerce Expo 2013 v Londýně. Tato konference byla spíše pojatá jako veletrh, kde na stáncích byly prezentovány různé produkty a služby vhodné pro oblast ecommerce. I díky tomu je dnešní report mnohem kratší, než na jaké jste u mě zvyklí :) Společně se stánky zde byly v 5 sálech přednášky. Konference byla dvoudenní a měli jsme co dělat, abychom stihli zajímavé přednášky a obejít všechny stánky. Ve stejné budově se o patro níže konala konference Call Center Expo, kde jsme měli také přístup. Vstup na konferenci byl zdarma, ale mohli jste si vstup zaplatit a pojistit si tak účast na přednáškách.
Výprava z ČR
Už jen samotné obsazení výpravy z ČR bylo hodně zajímavé a člověk se mohl dozvědět spoustu informací ze zákulisí podnikání účastníků. Společně se mnou zde byli (podle abecedy):
- Adam Durčák, majitel eshopu RuzovySlon.cz, který jel se svou snoubenkou
- Lukáš Havlásek, provozní ředitel společnosti netdevelo.cz, která vytváří eshopy na systému shopsys.cz
- Martin Koňařík, majitel společnosti 3IT a několika eshopů, např. hodinky365.cz a karnevalovekostymy.cz
- Vlastimil Vávrů, majitel společnosti Maternia, s.r.o. a eshopu VaseCocky.cz
Na konferenci jsme potkali ještě jednoho Čecha, Honzu Penkalu z Acomware.cz.
Vstup na konferenci a informovanost
Při vstupu jste zadali číslo Vaší přihlášky na základě které se Vám vytiskla jmenovka s EAN kódem, který se dal skenovat. U každého stánku si Vás tak mohli lidé naskenovat, a získali informace, které jste na přihlášku vyplnili. Díky tomu mi teď chodí spousta emailů s nabídkami, což se mi moc nelíbí, ale už jsem ve dvou z nich našel inspiraci pro svou práci, takže to stále beru pozitivně. EAN měl více využití. Pokud jste chtěli jít na přednášku, tak jste museli přijít 45 minut předem, kdy jste dostali lístek a slečna si Vás naskenovala. Na základě toho jste mohli přijít na přednášku, jinak nikoli, což bylo zvláštní a museli jsme si vyběhávat lístky a přístupy na přednášky celkem složitě.
Perfektní byla ale informovanost o tom, co kdy a kde bude. Dostali jsme velkou brožuru, kde bylo vše napsáno. Také měli vytvořenou aplikaci pro mobily, kde bylo vše podstatné, od časů přednášek, informace o přednášejících, umístění stánků, kontakty, místa, doprava a spoustu dalších informací. Tu jsme využívali stále a díky ní jsme si také plánovali účast na přednáškách, abychom na nic nezapomněli.
Přednášky
Jak jsem již uvedl, bylo zde 5 sálů: Keynote Theatre, Digital & Mobile Marketing, Ecommerce & Social Platforms, Payment & Security a Delivery & Customer Loyality. Některé přednášky byly opravdu zajímavé, ale většina z nich byla spíše prezentace produktu, což mě trochu zklamalo. Čekal jsem více praktických ukázek, ale to čekám vždy :) Nejvíce mě oslovila přednáška o vyhledávání, nových možnostech jeho zpracování a vyhodnocování výsledku hledání na eshopu. Hodně zajímavé byly také případové studie budování důvěryhodnosti, přidávání hodnocení produktů nebo případová studie redesignu. Hodně informací o přednáškách nebo o jednotlivých stáncích můžete najít na jejich webu, je hodně obsáhlý a dali si na tom opravdu záležet.
Stánky
Bylo zde okolo 200 stánků, což je opravdu hodně, a k tomu ještě stánky na druhé konferenci Call Center Expo. Jsem rád, že jsme stihli projít vše. Lidé zde byli hodně příjemní a ochotní se s Vámi bavit na jakákoliv témata. Nebyl problém ani ukázat jednotlivá řešení přímo na našich eshopech, díky čemuž jsme mohli vidět, co se hodí a co nikoli. Přišlo mi, že nejvíce stánků bylo zaměřeno na vyhledávání na eshopech, responzivní design, hodnocení produktů a budování důvěryhodnosti, mobilní aplikace a mobilní weby, řešení skladu a focení produktů. Šlo hodně vidět, jak některá řešení jsou úplně někde jinde, než která se používají u nás v ČR a myslím si, že spousta z nich by šla klidně přivést k nám a úspěšně by se na trhu ujala.
Celkové shrnutí
Bylo to něco nového a zajímavého, než jsem zvyklý z jiných konferencí. Veletržní systém má své kouzlo a člověk si může přesně vybrat, co chce vidět a jak dlouho se tam zdrží. Od přednášek jsem čekal trochu více. Celkově to ale hodnotím jako super akci, ze které mám spoustu inspirace pro svou práci a příští rok bych se chtěl také účastnit.
Zaujala Vás tato konference a co říkáte na veletržní systém? Líbilo by se Vám něco podobného u nás?